אא

רש"ת רצתה לצמצם את מספר הטיסות לאילת בשל בעיות ביטחון ועומס בשדה

חברות התעופה הישראליות זעקו כאשר נודע להם כוונה זו. יישום הדבר היה מצמצם את היקף הטיסות לאילת עד כ-30%. רשות שדות התעופה בתגובה: "מתבצעת עבודת מטה של רשות התעופה האזרחית במטרה לתכנן את פעילות התעבורה האווירית בשדה התעופה באילת".

Shutterstock Shutterstock

רשות שדות התעופה עמדה לצמצם את מספר הטיסות של חברות התעופה הישראליות לאילת בכ-20%-30% עקב בעיות בטיחות ועומס בשדה התעופה באילת.

בתחילת חודש יוני התקיים דיון על לוח טיסות נמל התעופה אילת ע"י הגורמים הרלוונטים הקשורים לפעילות השדה. סיכום הדיון הגיע לידי 'פספורטניוז', ומצוין בו כי, הדיון נקבע בהמשך לדיון מנכ"ל בנושא בטיחות ובטחון בנמל התעופה אילת, ובהמשך להסקת מסקנות של פעילות השדה בתקופת חג הפסח, המהווה שיא בפעילות השדה.


שמוליק זכאי, סמנכ"ל מסופים ושדות תעופה פנים ארצי, ציין בסיכום הדיון כי: "רשות שדות התעופה פועלים בניגוד ל'רוח הפטור' של קטגוריות C 4 D4 , שניתן בתקופה בה שכיחות מטוסי הסילון הייתה קטנה יותר". יש לציין כי רשות התעופה האזרחית העניקה את הפטור בחודש יולי, 2003.


בהמשך הסיכום ציין זכאי, כי לאחר העברת ההודעה לחברות התעופה, השדה באילת יתחיל לפעול בצורה כזו שלא יהיו יותר מ-2 מטוסים מקטגוריות של מטוסי האמבראייר, איירבס ובואינג. כמו כן ברחבות 3 ו-4 בשדה התעופה באילת לא יחנו מטוסים מהקטגוריות המוזכרות, עקב הקונפליקט הקיים בין עמדות החניה למסלול יציאת הנוסעים מהטרמינל בתפעול בשעות העומס, כמו כן הוסיף זכאי, כי מרווח היציאה של שני המטוסים מאותם קטגוריות מוזכרות לא יפחת מ-45 דקות.


כמו כן כתב זכאי בסיכום הדיון כי: "לא ניתן לפקח על הרחבות בכח האדם הקיים כיום. בהתאם לעמדות חטיבת הבטיחות וחטיבת המבצעים יש צורך בפקח רחבות בכל שעות הפעילות. לכן יש להגדיר עובד במשמרת כראש משמרת, ובנוסף לקלוט עובד כפקח רחבות".


חברות התעופה הישראליות, אל על, ישראייר וארקיע שקבלו את סיכום הדיון הזדעקו. אם היו מקבלים את ההמלצות של זכאי, פירוש הדבר שהן היו צריכות לצמצם את מספר הטיסות שלהן לאילת עד כ-30%.


גורם תעופתי אמר ל'פספורטניוז' כי: "השדה באילת אכן סובל מעומס ולא ערוך במתכונת שלו הנוכחית לכל הטיסות המתבצעות כיום. אבל איפה היו כולם שאישרו לאל על לטוס לאילת כאשר הכל ידעו על המגבלות?".


חברות התעופה הישראליות פנו לגורמים שונים בעקבות קבלת סיכום הדיון, ביניהם למשרד התיירות, לעיריית אילת, כאשר בסופו של דבר הוחלט להקים בין הגורמים השונים וועדה שתבחן את ההשלכות לכך.


מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי: "מתבצעת עבודת מטה של רשות התעופה האזרחית במטרה לתכנן את פעילות התעבורה האווירית בשדה התעופה באילת. זאת, בהתאם לגודלו ולמגבלותיו של השדה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: