הדוח של משרד האוצר והתחבורה על אל על
באופן חסר תקדים משרד התחבורה, האוצר ורת"א הכינו דוח על מצבה הכספי של חברת אל על חוששים מהגעת החברה עד למצב של פשיטת רגל. לחברת אל על לא נאמר דבר על הדוח. ערוץ עשר פרסם לראשונה על הדוח הסודי
משרד התחבורה יחד עם רשות התעופה האזרחית ומשרד האוצר ,הכינו בשבועות האחרונים דוח פנימי מיוחד באופן תקדימי ולא זכור, על המצב הכספי של חברת אל על כך דיווח אתמול ערוץ 10 .
השורה התחתונה של הדוח, שהמצב הכספי של חברת אל על מדאיג מאוד את מחברי הדוח, שחוששים אף שחברת אל על יכולה להגיע למצב של פשיטת רגל. ערוץ עשר פרסם לראשונה אמש על הדוח הסודי.
ההחלטה להכין דוח על המצב של חברת אל על, נולדה בגלל המצב הכספי הלא טוב של החברה, וכן עקב ההחלטה שאמור לקבל בקרוב שר התחבורה ישראל כץ, בנוגע להסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופאי ונושאים נוספים הקשורים לתעופה הישראלית, כאשר בחברת אל על, בראשות המנכ"ל, אליעזר שקדי, הזהירו לא מכבר כזכור, כי ההסכם במתכונתו הנוכחית עשוי להביא לחיסול חברות התעופה הישראליות. חברת אל על הייתה בראש המתנגדות להסכם השמים הפתוחים.
כעת יצטרכו להחליט במשרד התחבורה מה לעשות עם הדוח, ובאיזה צעדים לנקוט.
חברת אל סיימה את שנת 2011 עם הפסד כספי של 49.3 מיליון דולר, ואת הרבעון הראשון של 2012 סיימה החברה עם הפסד של 23.4 מיליון דולר.
לדוח המיוחד הזה שותפים כלכלני משרד התחבורה, נציגים של משרד האוצר, ואנשי רשות התעופה האזרחית בראשות, מנהל רת"א, גיורא רום.
זו פעם ראשונה שבמשרד התחבורה יחד עם שאר הגופים ערכו דוח מיוחד כזה על חברת אל על. משנת 2005 עברה השליטה בחברת אל על מידי המדינה לידי חברת כנפיים, כאשר המדינה השאירה בידיה מניית "זהב". החברה נסחרת כיום בבורסת ת"א לפי סכום של 182.4 מיליון שקל. בשיאה הגיע המניה לשווי של כ-220 מיליון דולר.
במשרד התחבורה ושאר הגופים לא העבירו לחברת אל על הודעה על כך שמכינים אליה דוח כזה והוא לא הועבר לאנשי אל על, מכוון שהוגדר כדוח פנימי, זאת למרות שאל על חברה בורסאית, וכל דוח כזה יכול להשפיע למעשה על סחירות החברה בבורסת ת"א. גורמים תעופתיים לא פסלו אתמול אפשרות, כי בגלל הסירוב של אל על להסכם 'השמים הפתוחים' דאגו להכין דוח כזה על מצבה הכספי.
דובר חברת אל על, אמר בתגובה על הדוח כי:"לא ידוע לנו על דוח כזה, ולכן לא נתייחס אליו".
במשרד התחבורה סירבו להגיב על הדוח.
השורה התחתונה של הדוח, שהמצב הכספי של חברת אל על מדאיג מאוד את מחברי הדוח, שחוששים אף שחברת אל על יכולה להגיע למצב של פשיטת רגל. ערוץ עשר פרסם לראשונה אמש על הדוח הסודי.
ההחלטה להכין דוח על המצב של חברת אל על, נולדה בגלל המצב הכספי הלא טוב של החברה, וכן עקב ההחלטה שאמור לקבל בקרוב שר התחבורה ישראל כץ, בנוגע להסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופאי ונושאים נוספים הקשורים לתעופה הישראלית, כאשר בחברת אל על, בראשות המנכ"ל, אליעזר שקדי, הזהירו לא מכבר כזכור, כי ההסכם במתכונתו הנוכחית עשוי להביא לחיסול חברות התעופה הישראליות. חברת אל על הייתה בראש המתנגדות להסכם השמים הפתוחים.
כעת יצטרכו להחליט במשרד התחבורה מה לעשות עם הדוח, ובאיזה צעדים לנקוט.
חברת אל סיימה את שנת 2011 עם הפסד כספי של 49.3 מיליון דולר, ואת הרבעון הראשון של 2012 סיימה החברה עם הפסד של 23.4 מיליון דולר.
לדוח המיוחד הזה שותפים כלכלני משרד התחבורה, נציגים של משרד האוצר, ואנשי רשות התעופה האזרחית בראשות, מנהל רת"א, גיורא רום.
זו פעם ראשונה שבמשרד התחבורה יחד עם שאר הגופים ערכו דוח מיוחד כזה על חברת אל על. משנת 2005 עברה השליטה בחברת אל על מידי המדינה לידי חברת כנפיים, כאשר המדינה השאירה בידיה מניית "זהב". החברה נסחרת כיום בבורסת ת"א לפי סכום של 182.4 מיליון שקל. בשיאה הגיע המניה לשווי של כ-220 מיליון דולר.
במשרד התחבורה ושאר הגופים לא העבירו לחברת אל על הודעה על כך שמכינים אליה דוח כזה והוא לא הועבר לאנשי אל על, מכוון שהוגדר כדוח פנימי, זאת למרות שאל על חברה בורסאית, וכל דוח כזה יכול להשפיע למעשה על סחירות החברה בבורסת ת"א. גורמים תעופתיים לא פסלו אתמול אפשרות, כי בגלל הסירוב של אל על להסכם 'השמים הפתוחים' דאגו להכין דוח כזה על מצבה הכספי.
דובר חברת אל על, אמר בתגובה על הדוח כי:"לא ידוע לנו על דוח כזה, ולכן לא נתייחס אליו".
במשרד התחבורה סירבו להגיב על הדוח.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}