רש"ת אישרה את תקציב הפיתוח בסך 3.693 מיליארד שקל לשנים 2013-2015 ואילך
התקציב מיועד להשקעות של רש"ת בתוכנית כוללת לשיפור הבטיחות, הביטחון, פיתוח תשתיות תעופה, שיפור השירות לנוסע והקמת נמל תעופה בינלאומי בתמנע
Shutterstock
מועצת רשות שדות התעופה בראשות היו"ר עובדיה עלי, אישרה את תקציב הפיתוח של הרשות לשלוש השנים הקרובות: 2013-2015 ואילך, בהיקף של כ-3.693 מיליארד שקל. התקציב מיועד להשקעות של רש"ת בתוכנית כוללת לשיפור הבטיחות, הביטחון, פיתוח תשתיות תעופה, שיפור השירות לנוסע והקמת נמל תעופה בינלאומי בתמנע.
בשנים האחרונות מיישמת מועצת רש"ת והנהלתה תוכנית אסטרטגית רחבת היקף, המתמקדת בפרויקטים מרכזיים לשיפור הבטיחות, הביטחון, השירות והרחבת התשתיות. בקידום הפרויקטים מיישמת רש"ת את דו"חות מומחי בטיחות שהתפרסמו בשנים האחרונות, וביניהם דו"ח ועדת לפידות לבטיחות בתעופה ודו"חות של ה- FAA.
יו"ר מועצת רש"ת עובדיה עלי ציין כי תקציב הפיתוח שאושר יאפשר לרש"ת לעמוד ביעדי פיתוח התשתיות, הבטיחות והביטחון שמוצבים כעת בראש סדרי העדיפויות של הרשות. ביניהם, שדרוג מערך המסלולים והקמת מגדל פיקוח חדש שצפויים להסתיים בשנת 2013.
בימים אלה מקדמת הרשות את התכנון המפורט להקמת נמל התעופה על שם אילן ואסף רמון בתמנע. עלי ציין כי רש"ת מקצה מתקציבה 250 מיליון שקל בשנה למימון שדות התעופה הפנים ארציים ונערכת להרחבת הטיסות הפנים ארציות והבינלאומיות מנמל התעופה בחיפה, שרק לאחרונה השקיעה הרשות בפיתוחו 26 מיליון שקל.
בין הפרויקטים בתקציב הפיתוח: הקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג בעלות של 100 מיליון שקל; שינוי מערך המסלולים בנתב"ג: הארכת מסלול 03/21 והפיכתו למסלול נחיתה ראשי, בניית מסלול הסעה מקביל ושינוי תבנית התפעול להגברת רמת הבטיחות האווירית, בהשקעה של 863.8 מיליון שקל; התקנת מערכת ASMGCS - Advance Surface Movement Guidance & Control System]] להגברת הבטיחות ולשליטה ובקרה על התנועה הקרקעית באזור המבצעי בנתב"ג, בהשקעה של 36.8 מיליון שקל; הקמה והפעלת מערכת בידוק ביטחוני אוטומטית מלאה – HBS, בהשקעה של כ-405.1 מיליון שקל; טרמינל 3 שלב ב' – הקמת זרוע רביעית והוספת רחבות חניה בהשקעה של כ-758 מיליון שקל; ובידוק טכנולוגי בשדות התעופה הפנים ארציים בהשקעה של כ-50 מיליון שקל.
בשנים האחרונות מיישמת מועצת רש"ת והנהלתה תוכנית אסטרטגית רחבת היקף, המתמקדת בפרויקטים מרכזיים לשיפור הבטיחות, הביטחון, השירות והרחבת התשתיות. בקידום הפרויקטים מיישמת רש"ת את דו"חות מומחי בטיחות שהתפרסמו בשנים האחרונות, וביניהם דו"ח ועדת לפידות לבטיחות בתעופה ודו"חות של ה- FAA.
יו"ר מועצת רש"ת עובדיה עלי ציין כי תקציב הפיתוח שאושר יאפשר לרש"ת לעמוד ביעדי פיתוח התשתיות, הבטיחות והביטחון שמוצבים כעת בראש סדרי העדיפויות של הרשות. ביניהם, שדרוג מערך המסלולים והקמת מגדל פיקוח חדש שצפויים להסתיים בשנת 2013.
בימים אלה מקדמת הרשות את התכנון המפורט להקמת נמל התעופה על שם אילן ואסף רמון בתמנע. עלי ציין כי רש"ת מקצה מתקציבה 250 מיליון שקל בשנה למימון שדות התעופה הפנים ארציים ונערכת להרחבת הטיסות הפנים ארציות והבינלאומיות מנמל התעופה בחיפה, שרק לאחרונה השקיעה הרשות בפיתוחו 26 מיליון שקל.
בין הפרויקטים בתקציב הפיתוח: הקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג בעלות של 100 מיליון שקל; שינוי מערך המסלולים בנתב"ג: הארכת מסלול 03/21 והפיכתו למסלול נחיתה ראשי, בניית מסלול הסעה מקביל ושינוי תבנית התפעול להגברת רמת הבטיחות האווירית, בהשקעה של 863.8 מיליון שקל; התקנת מערכת ASMGCS - Advance Surface Movement Guidance & Control System]] להגברת הבטיחות ולשליטה ובקרה על התנועה הקרקעית באזור המבצעי בנתב"ג, בהשקעה של 36.8 מיליון שקל; הקמה והפעלת מערכת בידוק ביטחוני אוטומטית מלאה – HBS, בהשקעה של כ-405.1 מיליון שקל; טרמינל 3 שלב ב' – הקמת זרוע רביעית והוספת רחבות חניה בהשקעה של כ-758 מיליון שקל; ובידוק טכנולוגי בשדות התעופה הפנים ארציים בהשקעה של כ-50 מיליון שקל.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}