אא

קבוצת airberlin : טכנולוגית חיסכון דלק חדשה

הקבוצה מתקינה מתקן המונח בקצה הכנף וחוסך דלק בכל 14 מטוסי איירבוס A320/A321. מתקנים אלו הנקראים Sharklets מפחיתים את היווצרותן של מערבולות ובכך משפרות את האירודינמיקה של המטוס

Shutterstock Shutterstock

קבוצת airberlin מתקינה מתקן המונח בקצה הכנף וחוסך דלק בכל 14 מטוסי איירבוס A320/A321. מתקנים אלו הנקראים Sharklets , הם תוספות כנף באורך של כ-2.5 מטר שפונות כלפי מעלה. הן מפחיתות את היווצרותן של מערבולות ובכך משפרות את האירודינמיקה של המטוס.



מתקני ה- Sharklets הופכים את מטוסי האייר בוס A320/321 ליעילים אף יותר ומפחיתים את שריפת הדלק עד ל - 3.5%. אחוז זה שווה להפחתה שנתית של פחמן דו חמצני של כ-1,000 טון למטוס. בנוסף, נתון זה שווה ערך גם ל-55 טיסות מברלין לפאלמה דה מיורקה . כתוצאה משיפור התקנת מתקני ה-Sharklets, מטוסים אשר מצוידים בהתקן זה מצליחים להתרומם מהר יותר ובכך מצליחים גם להפחית את הרעש הסביבתי בקרקע בעת ההמראה. מכך יוצא שמתקני ה- Sharklets משפרים את  פעילות המטוס וגם את היעילות האקולוגית של מטוסי אייר בוס A320/A321.


באביב 2013 קבוצת airberlin עתידה להיות אחת מחברות התעופה הראשונות בעולם אשר יקבלו את הטכנולוגיה המיוחדת.  המטוס הראשון יהיה האייר בוס A320 אשר שייך לחברת הבת של airberlin, NIKI.


השימוש בטכנולוגית הכנף החדשה הוא כצעד נוסף בתכנית היעילות הסביבתית בתעופה. הפרויקט כולל שימוש בדרכים כמו; תחזוקה, תפעול, תחזוקה בעת טיסה ותפעול מחלקות פיקוח לשם צמצום צריכת הדלק ופליטתו. ב-2012 הקבוצה שמה לה למטרה להפחית את הצריכה והפליטה בדלק לכ-3.4 ליטר על כל 100 נוסעים לקילומטר .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: