אא

ערב הסכם השמים הפתוחים - אין מי שיחזיר כספים ללקוחות באם חברות תעופה יתמוטטו

התמוטטות וינד ג'ט היא דוגמא לכך שהשוק פרוץ, למפעילי טיסות שכר אין צורך להפקיד ערבות בהפעלת טיסות מישראל, ונשאלת השאלה, מה יקרה כאשר יגיעו לכאן חברות רבות, עם פתיחת השמים? קובי קרני: "זו הפקרות"

התמוטטות חברת התעופה וינד ג'ט האיטלקית, שגרמה לחוסר אונים של הלקוחות, היא דוגמא טובה למה שעתיד להתרחש כאן עם פתיחת הסכם השמים הפתוחים.

התמונה מדאיגה מאד, הסכם השמים הפתוחים יאפשר לעשרות חברות תעופה קטנות להגיע לכאן. זה מבורך שתהיה תחרות גוברת, אך למה לא לוקחים מהחברות ערבות כספית על לפחות 3 טיסות מראש?

מדוע לוקחים את הסיכון, שבעתיד הקרוב התסריט שהתרחש בסוף השבוע האחרון, יחזור על עצמו ושוב נראה מאות נוסעים ישראלים תקועים באירופה חסרי אונים.

מי יהיה אחראי על הנוסעים בעקבות התמוטטות חברות נוספות שלבטח תתרחש בעתיד?

יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, נדהם אתמול, כששמע שלחברות הטסות, אין צורך להפקיד ערבויות.

מצד אחד סוכני נסיעות שרוצים לכרטס כרטיסי טיסה של חברות, צריכים שתהיה להם ערבות במסלקה של הבי.אס.פי, מנגד לחברות התעופה אין כל ערבות, כל חובה.

קרני אמר כי: "זו הפקרות של משרד התחבורה ורת"א, מה שקורה פה. כך רוצים שמים פתוחים".

משרד התחבורה מבהיר כי על פי תקנות התעבורה כיום, אין כל חובה בדין למארגנים ולמפעילי טיסות שכר להפקיד ערבויות, והנושא לא נמצא באחריות רשות התעופה האזרחית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: