אפרים קרמר נגד חוק טיבי: חוק שרותי תעופה יביא לעליית מחירים בענף
קרמר: החוק מאמץ סטנדרטים אירופאים, אולם אינו חף מבעיות. הדרישה של החוק לתאם מראש את מועדי הטיסה עם רשות שדות התעופה והסנקציות שיוטלו במקרה של היעדר תאום, מהווה מגבלה משמעותית שאיננה קיימת בערים המרכזיות באירופה
Shutterstock
ביום חמישי הקרוב ייכנס לתוקפו חוק שירותי התעופה שמטרתו - קביעת סטנדרטים אחידים לפיצוי ולסיוע לנוסעים בגין ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. לדברי מנכ"ל אשת טורס, אפרים קרמר: "מדובר בחוק משמעותי מאוד שישנה את כללי העבודה בישראל בענף התעופה והתיירות". קרמר: "החוק מאמץ סטנדרטים אירופאים, אולם אינו חף מבעיות. הבעיה הראשונה היא שבישראל קיים שדה תעופה בינלאומי יחיד במרכז הארץ, ובו כיום פועל מסלול אחד בלבד. הדרישה של החוק לתאם מראש את מועדי הטיסה עם רשות שדות התעופה והסנקציות שיוטלו במקרה של היעדר תאום, מהווה מגבלה משמעותית שאיננה קיימת בערים המרכזיות באירופה בהם קיימים הרבה שדות תעופה עם הרבה מסלולי נחיתה. החוק החדש יערים קשיים בכל הנוגע להוספה או הורדה של טיסות, כיוון שכל סטייה תוביל לקנסות על חברות התעופה ומארגני התיירות. כתוצאה מכך יקטן היצע הטיסות, ומחירי חבילות התיירות לחו"ל – יתייקרו". בעיה נוספת לדברי קרמר, היא יישומו של החוק בשיא עונת התיירות. "המהלך איננו מידתי ואיננו נכון. הוא יקשה על מארגני התיירות להוסיף טיסות שכר בחגים הקרובים. כתוצאה מכך היצע מקומות הטיסה יקטן וזה יביא באופן ישיר לעליית המחירים. הסטנדרטים האירופים טובים עקרונית אך מחייבים תהליכי התאמה למציאות הישראלית שלא נעשתה בחקיקה חפוזה זו".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}