פורסמו המכרזים הראשונים להקמת שדה התעופה הבינלאומי בתמנע
המכרזים כוללים ביצוע עבודות עפר ותשתיות, העתקת תשתיות קיימות, בהם קווי מים וחשמל וביצוע קידוחים ופעולות הכנה נוספות בשטח. היקף המכרזים נאמד בכ- 150 מיליון שקלים.
|
רשות שדות התעופה פרסמה היום את המכרזים הראשונים להקמת שדה התעופה הבינלאומי בתמנע.
לאחר שרש"ת השלימה את כל הליכי התכנון של השדה ואת המכרז לבחירת חברה שתנהל, תתכנן ותקים את נמל התעופה רמון הגיע השלב המעשי. המכרזים, שפורסמו היום, כוללים ביצוע עבודות עפר ותשתיות, העתקת תשתיות קיימות, בהם קווי מים וחשמל וביצוע קידוחים ופעולות הכנה נוספות בשטח. היקף המכרזים נאמד בכ- 150 מיליון שקלים.
שדה התעופה החדש, שיבנה בתמנע, ממוקם כ- 18 קילומטר צפונית לאילת וישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות.
לדברי כץ פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר, והוסיף כי "פרסום המכרזים הראשונים הוא יום היסטורי לעיר אילת ולמדינת ישראל שיאפשר לראשונה להקים שדה תעופה בינלאומי אלטרנטיבי, ממנו יוכלו להמריא מטוסי סילון גדולים לכל יעד באירופה".
מימון הפרויקט, הנאמד בכ- 1.7 מיליארד שקלים, יחול במלואו על רש"ת והיא תהיה רשאית לגייס חלק מעלות הפרויקט ממקורות חיצוניים. חלק אחר מהפרויקט ימומן באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הקיים באילת.
הפרויקט יבוצע בשלושה שלבים, השלב הראשון כולל את תפיסת הקרקע ופינוי התשתיות, בשלב השני יתוכננו תשתיות השדה ומסלולי ההמראות והנחיתות ובשלב השלישי יוחל בהקמת טרמינל הנוסעים. הקמת השדה תמשך כשלוש עד ארבע שנים.
הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך של 3.5 קילומטרים וכן מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, שייתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, איזור תפעול, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.
במסגרת הפרויקט יורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה מתמנע לאילת תמשך כ- 10 דקות בלבד. בעתיד יחובר שדה התעופה לעיר אילת, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת.
לאחר שרש"ת השלימה את כל הליכי התכנון של השדה ואת המכרז לבחירת חברה שתנהל, תתכנן ותקים את נמל התעופה רמון הגיע השלב המעשי. המכרזים, שפורסמו היום, כוללים ביצוע עבודות עפר ותשתיות, העתקת תשתיות קיימות, בהם קווי מים וחשמל וביצוע קידוחים ופעולות הכנה נוספות בשטח. היקף המכרזים נאמד בכ- 150 מיליון שקלים.
שדה התעופה החדש, שיבנה בתמנע, ממוקם כ- 18 קילומטר צפונית לאילת וישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות.
לדברי כץ פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר, והוסיף כי "פרסום המכרזים הראשונים הוא יום היסטורי לעיר אילת ולמדינת ישראל שיאפשר לראשונה להקים שדה תעופה בינלאומי אלטרנטיבי, ממנו יוכלו להמריא מטוסי סילון גדולים לכל יעד באירופה".
מימון הפרויקט, הנאמד בכ- 1.7 מיליארד שקלים, יחול במלואו על רש"ת והיא תהיה רשאית לגייס חלק מעלות הפרויקט ממקורות חיצוניים. חלק אחר מהפרויקט ימומן באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הקיים באילת.
הפרויקט יבוצע בשלושה שלבים, השלב הראשון כולל את תפיסת הקרקע ופינוי התשתיות, בשלב השני יתוכננו תשתיות השדה ומסלולי ההמראות והנחיתות ובשלב השלישי יוחל בהקמת טרמינל הנוסעים. הקמת השדה תמשך כשלוש עד ארבע שנים.
הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך של 3.5 קילומטרים וכן מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, שייתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, איזור תפעול, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.
במסגרת הפרויקט יורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה מתמנע לאילת תמשך כ- 10 דקות בלבד. בעתיד יחובר שדה התעופה לעיר אילת, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}