אא

ישראל חוזרת לקטגוריה 1 בבטיחות בתעופה

במסיבת עיתונאים אמר השר: העלאת הדירוג תאפשר לראשונה לחברות התעופה הישראליות לטוס ללא הגבלה לכל יעד בארה"ב ולהמשיך משם לכל יעד אחר ברחבי תבל.

| |
רשות התעופה האזרחית האמריקאית החזירה את ישראל לקטגוריה 1 בבטיחות בתעופה. האישור ניתן אמש, ארבע שנים לאחר שישראל הורדה בדרגת הבטיחות.

במסיבת עתונאים, שכינס היום שר התחבורה, ישראל כץ, הוא ציין, כי בעקבות העלאת דירוג הבטיחות של ישראל, חברות התעופה הישראליות הטסות לארה"ב לא יהיו מוגבלות יותר, כפי שהיו בשלוש וחצי השנים האחרונות בתחום היעדים, הפעלת כלי טייס, ובמיוחד בהסכמי קוד-שייר עם חברות תעופה אמריקאיות.

ההסכם החדש מאפשר לחברות תעופה סדירות, ישראליות ואמריקאיות, לחתום ללא כל הגבלה על הסכמי קוד שרינג ביניהן ולהפעיל טיסות מכל יעד במדינה שלישית ליעדים בארה"ב וכן ליעדים בכל מדינה שלישית מעבר לארה"ב.

הודעת רשות התעופה האזרחית האמריקאית באה בעקבות סיום מבדק, שביצע צוות בכיר של ה- FAA, שבחן את עמידתה של רשות התעופה האזרחית בדרישות התעופה הבינלאומיות וקבע כי רת"א עומדת בכל הדרישות.

החזרתה של ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה יאפשר לראשונה לחברות התעופה הישראליות לממש את ההסכם החדש ל"שמים הפתוחים", שנחתם לפני כשנתיים בין ישראל וארה"ב. במסגרת ההסכם יכולות חברות תעופה ישראליות לטוס ללא הגבלה לכל יעד בארה"ב ולהמשיך משם לכל יעד אחר ברחבי תבל. בנוסף לכך, תותרנה נחיתות ביניים עם נוסעים ללא הגבלה בתוך ארה"ב.

תגובת אל על להחלטת ה- FAA: "אל על מברכת על החזרת דרוג הבטיחות של מדינת ישראל לקטגוריה 1. מאז הורדת הדרוג בדצמבר 2008, פעלה אל על בשיתוף פעולה מלא והשקיעה מאמצים ומשאבים רבים על מנת לסייע למשרד התחבורה בהשלמת המשימות אשר הוטלו עליו לצורך התגברות על הפערים בחקיקה וברגולציה והחזרת הדירוג .

במשך 4 שנים נאלצו חברות התעופה הישראליות לפעול תחת מגבלות קשות כתוצאה מהורדת דירוג התעופה של ישראל. הורדת דירוג בטיחות התעופה של ישראל מנע מאל על הפעלה מלאה של הסכם הקוד שייר עם חברת אמריקן איירליינס, פיתוח התעופה לארצות הברית באמצעות הגדלת תדירות הטיסות, חוסר אפשרות להפעלת מטוסים נוספים, הרחבת מגוון היעדים ואף יצר קשיים בתפעול הטיסות.

חברות התעופה הישראליות סובלות ממילא מנחיתות קשה ביחס למתחרותיהן והמגבלות הנוספות שהוטלו על אל על בארבע השנים האחרונות בשל הזנחה רבת שנים של מדינת ישראל הגבירו את הקושי המוטל על אל על בתחרות מול חברות תעופה בינלאומיות ומול בריתות התעופה".

גם ישראייר וארקיע בירכו את שר התחבורה ואת רת"א.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: