אא

שרת החקלאות מתנגדת להקמת שדה תעופה בעין שמר

אורית נוקד הגישה ערר לממשלה נגד הקמת שדה התעופה, ומבקשת מראש הממשלה לקיים דיון נוסף בנושא. נוקד: "פיתוח שדה תעופה חלופי לשדה דב בעין שמר עלול לפגוע באורחות חייהם של התושבים שיסבלו מרעשים".

Shutterstock Shutterstock
שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד הגישה אמש ערר לממשלה נגד הקמת שדה תעופה אזרחי בעין שמר. בערר מבקשת נוקד מרוה"מ נתניהו לקיים דיון נוסף בנושא.
כזכור, בשבוע שעבר החליטה ממשלת ישראל על העתקת שדה התעופה "שדה דב" לעין שמר. בעקבות כך הוקם מטה מאבק אזורי כנגד ההחלטה המשותף למועצה האזורית מנשה, עירית חדרה, באקה אל גרביה, ופרדס חנה כרכור. בשבוע שעבר שוחח ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה עם השרה נוקד וביקש ממנה לפעול לביטול ההחלטה.
נוקד ציינה בפנייתה לרוה"מ כי "פיתוח שדה תעופה חלופי לשדה דב בעין שמר עלול לפגוע באורחות חייהם של התושבים שיסבלו מרעשים, וכן יהווה מפגע סביבתי. הדבר מחייב הליך תכנוני מלא, שקוף ומתחשב בסביבה הטבעית והאנושית ולצערי הדבר לא נעשה".
עוד אומרת נוקד כי "המאבק הוא על עתיד החקלאות בישראל ושמירה על מקורות הפרנסה של הקיבוצים והמושבים הרבים הנמצאים באזור מנשה. מדובר באדמות מעובדות המפרנסות מאות משפחות. פגיעה במקורות ההכנסה מחקלאות היא פגיעה ביכולתן של אותן משפחות להתקיים".

בעקבות הגשת הערר ציין שדה כי הוא מודה לשרה על כך שנענתה לפנייתו. " אני מדגיש: שדה התעופה לא יהיה ולא יקום אצלנו ונפעל בכל דרך לבטל החלטה זו. מדובר בניסיון למחטף פוליטי על רקע הבחירות הארציות הקרובות תוך הצגת פתרון לבעיית הדיור של הזוגות הצעירים במרכז הארץ. ההחלטה התקבלה בצורה פזיזה ביותר, ללא בחינה מעמיקה של היתרי תב"ע, ללא התייחסות להיבטים סביבתיים ופיזיים הנוגעים לאוכלוסיית התושבים באזור אשר אורחות חייהם יפגעו מהרעש ושטחיהם החקלאים יופקעו , ללא רגישות לאוכלוסיית החוסים בבי"ח "שער מנשה" ובהוסטל לניצולי שואה תשושי נפש הסמוכים, וללא כל תשתית ליישום ההחלטה. המאבק שלנו הוא מאבק אזורי, חוצה יישובים ותושבים ואנו פועלים בשלושה מישורים: פוליטי, ציבורי ומשפטי, תחת אחדות המטרה והדרך".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: