תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

שקדי: "לא נראה בעל תפקיד אמריקאי, שיעיז לעלות על טיסה שאין עליה דגל אמריקאי"

מנכ"ל אל על, דיבר היום בכנס השנתי של מכון פישר למחקר אסטרטגי, חלל ורת"א. שקדי העביר ביקורת על ההתנהלות כלפי חברות התעופה הישראליות.

| |
מנכ"ל חברת אל על, אליעזר שקדי, דיבר היום בפתיחות תוך ביקורת על התמודדויות התעופה הישראלית.
שקדי אמר בין השאר:"הבריתות בתעופה הן המתחרה העיקרי. שלוש הבריתות יש בהן מעל 9,000 מטוסים עם כמות אדירה של טרקלינים ונוסעים. כל התעופה הישראלית היא 45 מטוסים בינלאומיים, תוך הגזמה, טרקלין אחד, שדה תעופה אחד ומסלול אחד".
על עניין הרגולציה, אמר מנכ"ל אל על:"רגולציה - סוגיה מהותית. יש פה חוסר הבנה לגבי המשמעות הרגולטורית. אני עומד פה כמנכ"ל אל על, אבל יש לי אחריות כלפי התעופה הישראלית.
המיוחד בתעופה הישראלית: הסוגיה המהותית של הביטחון – הוצאות בטחון ומגבלות בטחון, שמשפיעות על זמני הטיסה ועלויות הטיסה. אני תיאורטית יכול לקבל הודעה שתוך יומיים אני חייב להפסיק לטוס לרוסיה זה מצב אבסורדי,, אבל החברות המתחרות ממשיכות לטוס".
שקדי המשיך ואמר כי: "הרגולציה לא נגעה בדברים המהותיים. יש הבדל ענק בין הרגולציה הישראלית והבינלאומית. בבינלאומי הם רשאים לתאם דברים ביניהם, כל מה שהם רוצים. אני, כדי להיפגש עם מנכ"ל ישראייר, צריך להביא איתי את עוד בן אדם כדי לא להיכנס לבית הסוהר. התחרות שלנו זה לא בחברות הישראליות. הרגולציה לא מאפשרת לנו להתחרות במתחרים האמיתיים".
על הניסיון להיכנס לאחת הבריתות אמר שקדי: "אין דלת שלא נפתחת בפני בעולם. אני מנסה בכל כוחי להיכנס לברית תעופה וזה לא הולך. צריך הצבעה פה אחד. אפילו לקחנו מנכ"ל בעבר של ברית תעופה, ואחרי 3 חודשים הוא אמר שהוא לא מצליח"..
על עניין הסלוטים, התריע שקדי " היום בריטיש איירווייס החליטה לשנות מטוסים ומספר טיסות לתל אביב. היא קיבלה בלי בעיה עוד סלוט בה'יתרו. אנחנו לא יכולים . אומרים לי שזה בעיה שלי ולא של המדינה. אבל לא יעזור לי. אני לא אקבל סלוט בה'יתרו. בושה שזו התשובה של המדינה".
שקדי אף תקף את בעלי התפקידים הציבוריים בעניין החברות, בהן הם טסים. "לא נראה בעל תפקיד אמריקאי, שיעיז לעלות על טיסה שאין עליה דגל אמריקאי, אבל בישראל זה לא כך"
לגבי הסכם השמים הפתוחים , התייחס שקדי ואמר כי: " אני מבקש רק שיאפשרו לי להתחרות באופן הוגן. הטענה היא שהמינימום הוא לעשות ניתוח כלכלי של השפעות ההסכם. לא ראיתי שום נייר לגבי אפשרות שהמדינה תפסיק את ההסכם בעת הצורך, או איך המדינה מתמודדת אם חברת תעופה קורסת. יש לא מעט מקרים שהמדינות עזרו לחברות תעופה שקרסו".
גיורא רום, אמר בתגובה על דברי שקדי כי: "בריטיש איירווייס לא קיבלה סלוט בהיתרו. מה שהיא עשתה היא לקחה סלוט שלה ליעד אחר והסבה אותו. יש לה הרבה כוח בשדה, והיא החליטה להסיט סלוט שהיה לה לטיסות לת"א".
על העניין הרוסי, אמר רום: "דיברתי עם עמיתי הרוסי. שראש הממשלה יתערב בכך".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: