אא

לופטהנזה ממשיכה להשתלט על שוק התעופה האירופאי

החברה תרכוש עד 100% שליטה בחברת אוסטריאן איירליינס תמורת 390 מיליון אירו. זאת בהמשך להשתלטות שלה על בריטיש מידלנד, והאפשרות שיש לה להגיע ל-96% בבריסל איירליינס.

Shutterstock Shutterstock
חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, הופכת להיות מפלצת תעופתית בקנה מידה עולמי. דירקטוריון החברה הגרמנית, אישר אמש את רכישת חברת התעופה האוסטרית, אוסטריאן איירליינס. לחברה האוסטרית חובות המוערכים באירופה בכמיליארד אירו. לפי ההסכם, בשלב ראשון תרכוש לופטהנזה 42% ממניות החברה תמורת 366 אלף אירו. בשלב ב' לופטהנזה תעביר עוד כ- 215 מיליון אירו ובסוף התהליך, שאמור להתרחש עד סוף שנת 2009, תשלם לופטהנזה סך הכל, 390 מיליון אירו תמורת 100% ממניות אוסטריאן.

לפי ההסכם, ממשלת אוסטריה תצטרך להזרים כ- 500 מיליון אירו לכיסוי חובות החברה. ללופטהנזה יש 100% שליטה בחברת סוויס השוויצרית. כמו כן החברה השתלטה לאחרונה על חברת בריטיש מידלנד, בה היו לה 30% אחוזי שליטה, ועד סוף שנת 2009 היא תהפוך להיות בעלת 81% שליטה. ללופטהנזה יש כיום גם 45% ממניות בריסל איירליינס ועד סוף שנת 2011 יש לה זכות לרכוש עוד 51% שליטה.

כמו כן לופטהנזה מחזיקה ב- 19% מחברת ג'ט בלו האמריקאית ובגלל החוקים האמריקאים היא אינה יכולה להשיג אחוזי שליטה בחברה. כמו כן ללופטהנזה יש 100% באייר דולימטי. כאשר לופטהנזה רכשה את סוויס היו עוקצים, מנכ"לי חברות התעופה, אלי מסר ואבי פרידמן את עמיתם, אבנר גורדון, המנכ"ל בישראל של החברה השוויצרית, בישיבות השונות, האם הוא קיבל כבר הוראות מגרמניה. הבוקר, אמרו בחיוך גורמים בסביבתו של גורדון: 'ממי יקבל כעת מסר הנחיות?'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: