אא

לוט איירליינס - החברה האירופית הראשונה שקיבלה את הבואינג 787 דרימליינר

נקודת ציון חשובה בהיסטוריה של לוט נרשמה ב-15 בנובמבר יום קבלת מטוס החלומות הראשון, אשר עם כניסתו למרחב האווירי של פולין לווה ע"י 4 מטוסי קרב, כאשר המטס החגיגי והנחיתה של ה"דרימליינר" הראשון בשדה התעופה הועברו בשידור ישיר בטלוויזיה הפולנית

| |
חברת התעופה הפולניתLOT חגגה ביום חמישי האחרון את קליטתו של מטוס הנוסעים המתקדם ביותר בעולם לשורותיה. נחיתתו של הבואינג 787, ה"דרימליינר", בשדה התעופה שופן בוורשה עוררה התרגשות עצומה בקרב ראשי החברה ועובדיה, אשר עבורם היה זה יום היסטורי ומכונן, יום בו הפך לדבריהם החלום למציאות.

החברה הלאומית הוותיקה של פולין הינה חברת התעופה הראשונה באירופה אשר ברשותה מטוס החלומות הנכסף, כאשר לצי המטוסים של החברה אמורים להתווסף בהמשך עוד 7 מטוסי בואינג 787 שהוזמנו על-ידה.

מטוס ה"דרימליינר" נחת בוורשה בשעה 10:51 בבוקרו של יום חמישי לאחר טיסה של למעלה מ-10 שעות מארה"ב לפולין. המטוס המריא לדרכו משדה התעופה הממוקם בסמוך למפעל הייצור של בואינג באוורט, ליד סיאטל במדינת וושינגטון.

הטיסה ההיסטורית בוצעה ע"י ארבעת הקפטנים הבכירים ביותר של חברת LOT, אשר הטיסו את המטוס לפולין יחד עם שני מדריכים מטעם חברת בואינג. עם כניסתו למרחב האווירי של פולין לווה המטוס ע"י 4 מטוסי קרב, כאשר המטס החגיגי והנחיתה של ה"דרימליינר" הראשון בשדה התעופה הועברו בשידור ישיר בטלוויזיה הפולנית.

לאחר נחיתת המטוס התקיים אירוע גאלה מרשים בהאנגר סמוך, שהוקם במיוחד לשם כך, בהשתתפות הגברת הראשונה של פולין, אנה קומורובסקה ואורחים רבים מפולין ומחו"ל. לאירוע הוזמנו כ-1,500 אורחים של חברת התעופה מכל רחבי העולם, וכן נציגי תקשורת רבים, אשר סיקרו בשידור חי את קבלת הפנים החגיגית לרגל הגעתו של ה"דרימליינר".

באירוע נכחו גם שרים ונציגים של הממשלה הפולנית, חברי פרלמנט, סנאטורים, שגריר ארה"ב בפולין, הנשיא של מרכז ומזרח אירופה בחברת בואינג, נציג חברת רולס רויס אשר מייצרת את מנועי המטוס, שותפים עסקיים של חברת התעופה הפולנית, ומכובדים רבים נוספים. האורחים שהגיעו לאירוע מישראל הם: יונתן בוברוב - מנכ"ל LOT בישראל, אפרים פורטיס - מנכ"ל חברת אופן סקיי, אייל סלוק - מנכ"ל דיזנהאוז בישראל, אריה פולק - מנהל אופיר טורס חיפה, איילת מידן - מנהלת מכירות של אמסלם תיירות ונופש.

במהלך האירוע צפו המוזמנים במצגת על מטוס הבואינג 787 אשר הוקרנה על-גבי מסך ענק, בטקס גזירת הסרט על כבש המטוס, במופעי נגינה ובנאומי ברכה קצרים. יו"ר חברת LOT אמר כי תאריך ה-15 בנובמבר הוא נקודת ציון משמעותית בהיסטוריה של החברה שנוסדה בשנת 1929. לדבריו, קיבלה החברה את המטוס אשר שינה את פני עולם התעופה לא רק באספקט הטכנולוגי אלא בראש ובראשונה מבחינת נוחות הטיסה של הנוסעים. החברה הפכה לחלוצה האירופית בשימוש ב"דרימליינר", וגאה על כך כי המטוס עם הצבעים והלוגו של LOT יהוו סמל לסטנדרטים הגבוהים ביותר של שירות. הודות למטוסי הבואינג 787 יהיה לחברה בקרוב צי המטוסים החדש והמודרני ביותר ביבשת אירופה.

לאורחים ניתנה הזדמנות לבקר בתוך המטוס המפואר, לראות מקרוב את גודלו, לחוות את הישיבה על המושבים המרווחים, ולהתרשם מחידושיו ויתרונותיו של ה"דרימליינר". למטוס 252 מושבים בשלש מחלקות שונות: מחלקת Elite Club המונה 18 מושבים, מחלקה חדשה Premium Club עם 21 מושבים ו- Economy Class ל-213 נוסעים. אורכו של המטוס הוא 56.72 מ' , מוטת הכנפיים שלו היא 60.13 מ', טווח הטיסה הוא 12,000 ק"מ ומהירות השיוט שלו הינה 875 קמ"ש.

יתרונו הבולט והמשמעותי של הבואינג 787 הוא בחיסכון בשיעור של 20% בתצרוכת הדלק. בנוסף, מעבר לצריכת הדלק הנמוכה, המטוס ידידותי יותר לסביבה ותוכנן בראייה ירוקה. שינויים וחידושים אחרים שהוכנסו במטוס, ואשר מספקים חוויית טיסה משופרת לנוסעים, הם מנועים שמקטינים באופן משמעותי את עוצמת הרעש, חלונות גדולים יותר בציפוי LCD לשיפור תנאי הראות עם חמש אפשרויות הצללה בלחיצת כפתור, תאורה פנימית שונה ומתחלפת עם 6 מצבים המקנה אווירה ידידותית יותר, מסך מגע אישי לכל מושב, מערכת בידור ושמע משוכללות, חיבור USB ושקע חשמל לכל מושב, תאי שירותים משודרגים עם אסלה וכיור חדשים, תאי אכסון גדולים ומרווחים, מערכת דחיסת אוויר חשמלית לתוך פנים המטוס, רוחב מטוס גדול יותר, ועוד. מושבי המטוס במחלקת התיירים הינם כמובן מרווחים, חדישים ונוחים יותר, עם משענות ראש מתכווננות. במחלקת העסקים, הופכים 18 המושבים המשוכללים למיטות שינה שטוחות, ואילו במחלקת תיירים פרימיום, ניתן להטות את גב 21 המושבים עד לזווית של 132 מעלות.

הטיסה המסחרית הראשונה של ה"דרימליינר" תתבצע ב-14 בדצמבר 2012 לפראג, אולם בפועל ישמש המטוס הראשון לטיסות טרנס אטלנטיות בקווים הרחוקים לשיקגו, לטורונטו, לניו יורק ולבייג'ין החל מחודש ינואר 2013. הטיסה הטרנסאטלנטית הראשונה תצא ב-16 בינואר 2013 מוורשה לשיקגו. בינתיים, עד לתחילתן של הטיסות המסחריות, תבצע חברת LOT טיסות ראווה למספר נמלי תעופה באירופה, כאשר לא מן הנמנע כי מטוס החלומות יגיע לביקור גם בנתב"ג.
לדברי יונתן בוברוב, מנהל לוט בישראל, הגעתו של הדרימליינר לחברה תשנה את חוקי המשחק גם בשוק הישראלי. "זוהי אבן דרך בהיסטוריה התעופתית של לוט שתעניק לנו יתרון מובהק באיכות השירות, הנוחות בטיסה וברמות המחירים. אנו מאמינים שהקהל הישראלי ימשיך לבחור בלוט כחברת תעופה מועדפת לארה"ב, קנדה לפולין וליעדיה הרבים של לוט בסקנדינביה וברחבי אירופה."

• הכותב היה אורח חברת 'לוט איירליינס'

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: