אא

הפסדי הכנסות לתעופה העולמית בשל הוריקן סנדי נאמדים בחצי מיליארד דולר

מסיכום נתוני התעופה העולמית לחודש אוקטובר, שיאט"א פרסמה היום [ה'], עולה המשך ירידה מרוכך בתנועת הנוסעים והתדרדרות בתנועת המטענים. החדשות העיקריות בחודש זה הן הוריקן סנדי שגרם לביטולי 17,000 טיסות.

Shutterstock Shutterstock
יאט"א פרסמה היום את סיכום נתוני התעופה העולמית לחודש אוקטובר, אשר מראים המשך ירידה קלה בתנועת הנוסעים והרעה משמעותית בתנועת המטענים.

תנועת הנוסעים העולמית עלתה בחודש זה ב-2.8% בהשוואה לאוקטובר 2011 אבל ירדה ב-0.5% לעומת חודש ספטמבר. הקיבולת גדלה ב-2.3% לעומת החודש המקביל אשתקד והתפוסה עלתה ב-0.4 נקודות אחוז ל-78.8%.

תנועת הנוסעים הבינלאומית גדלה באוקטובר השנה ב-3.2% לעומת החודש המקביל אשתקד אך התכווצה ב-0.2% בהשוואה לספטמבר. התנועת הנוסעים המקומית גדלה באוקטובר ב-2.1% לעומת אוקטובר 2011.

תנועת המטענים בחודש אוקטובר היתה נמוכה ב-3.5% בהשוואה לחודש המקביל ב-2011 ונמוכה ב-2.2% לעומת ספטמבר. תפוסת המטענים ירדה ל-46.1% לעומת 46.7% בחודש המקביל אשתקד.

סופת ההוריקן סנדי היתה החדשות הגדולות ביותר של התעופה העולמית בחודש אוקטובר. כמעט 17,000 טיסות קורקעו לחמשת נמלי התעופה המשמעותיים בעולם. בשיא הסופה, ב-29 באוקטובר, 8-9% מהתפוסה הבינלאומית קורקעה. כמות השקולה ל-1.6 מיליארד מושבים לקילומטר.

על פי הערכה שמרנית יאט"א מדווחת על הפסדי ההכנסות בשל הסופה המסתכמים בחצי מיליארד דולר. בעוד שנחסכו חלק מההוצאות בשל אי שימוש בדלק נוספו הוצאות שונות של טיפול בנוסעים ובצוותים שלא בעמדות שלהם.

טוני טיילר, יו"ר ומנכ"ל יאט"א, אמר על הנתונים כי "האטה בסחר עולמי וביטחון עסקים חלש השפיעו על ביקוש לטיסות בעוד ההוריקן סנדי נתן אגרוף מרוכז לתעופה המקומית בארה"ב והצפון אטלנטית, והשפעה מורגשת ברחבי העולם".

טיילר הוסיף "חברות התעופה מנהלות את סביבת הביקוש המרוככת ע"י הגבלת גידול הקיבולת כדי לשמור על תפוסה גבוהה. אבל ההתדרדות הנמשכת בתנועת המטענים חורגת מעבר ליכולת של התעשייה להגיב".

בקשר לתוצאות סופת ההוריקן אמר טיילר "הסופה גרמה לתעשיית התעופה להפסד של 0.5 מיליארד דולר בתקופה שהיא הכי פחות יכולה להרשות לעצמה. במקביל, השיבוש של אלפי טיסות מדגימה כמה תעשיית התעופה הפכה את העולם למקושר. תפקוד תקין של תעשיית התעופה הוא רכיב קריטי של החיים המודרניים שלרוב נלקחים כמובן מאליו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: