אא

שיבושים בטיסות ארקיע החל מהבוקר ועד להודעה חדשה

המשבר בחברה עולה מדרגה לאחר שלטענת העובדים יו"ר החברה חזר מההסכמה עמם בנוגע לתוכנית ההתייעלות. בימים הקרובים צפויה השבתה מוחלטת של הטיסות הסדירות. ארקיע: "אנו סמוכים ובטוחים שהעובדים, אשר הלכו כברת דרך מכובדת עם התוכנית הנ"ל יגלו אחריות ושיתוף פעולה"

Shutterstock Shutterstock
ועד עובדי ארקיע הודיע כי הוא מחדש מהבוקר ועד להודעה חדשה את השיבושים בטיסותיה הבינלאומיות והפנים ארציות של החברה.

העובדים טוענים כי יו"ר החברה חזר מההסכמה עם העובדים בנוגע לתוכנית ההתייעלות וכי על אף רצונם שלא לפגוע בציבור הנוסעים, החל מהבוקר, יעוכבו כל טיסות החברה, לרבות מטוסי המנהלים וייצאו באיחורים משמעותיים. בימים הקרובים צפויים העובדים להשבית לחלוטין את הטיסות הסדירות.

העובדים מציינים כי באסיפה מיוחדת של בעלי המניות, שנערכה אתמול, החליטה האסיפה להוציא לפועל את תכנית הקיצוצים, שמשמעה פיטורי עובדים ופגיעה בתנאי השכר של העובדים, שיבוא לידי ביטוי בקיצוץ שכרם באופן מהותי מבלי שהיא עונה, לטענתם, על צרכי ההתייעלות של ארקיע.

העובדים מציינים עוד כי בחודש האחרון התקיימו בין הצדדים שבעה מפגשי משא ומתן, בניסיון להגיע להסכמה והצדדים הגיעו להסכמה בשורה ארוכה של עניינים, אך ביום שני בערב חזרה בה ההנהלה מהסיכומים שהושגו ויו"ר ארקיע, אבי נקש, למעשה פוצץ באופן חד צדדי את המו"מ.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי אומר היום: "לא נאפשר פיטורים והפחתות שכר חד צדדיות במיוחד לאור העובדה שהצדדים כבר הגיעו להסכמות והנהלת החברה חזרה בה. מבחינתנו חזרה מההסכמות מהווה חציית קו אדום".

יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן אמר כי: "אבי נקש החליט לסגת מכל ההסכמות שהושגו במשא ומתן שנערך בחודש האחרון, הוא פוצץ בלי כל סיבה הגיונית את השיחות ועל כן אין לנו ברירה אלא לחדש את הצעדים הארגוניים שאותם התחלנו לפני כחודש, בהתאם לסכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות וקיים היום בארקיע".

תגובת ארקיע: "הנהלת החברה גיבשה תוכנית צמיחה והתייעלות צופה פני עתיד בעולם התעופה הישראלי המאתגר, אנו סמוכים ובטוחים שהעובדים, אשר הלכו כברת דרך מכובדת עם התוכנית הנ"ל יגלו אחריות ושיתוף פעולה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: