אא

הממשלה התקפלה: לא חותמת על הסכם השמים הפתוחים

ראש הממשלה הנחה שלא לחתום על ההסכם בגלל הבחירות. התאחדות המלונות בתגובה: "ההחלטה חמורה מאד, ועומדת בניגוד גמור להחלטות ממשלה קודמות".

Shutterstock Shutterstock
ממשלת ישראל נכנעה ללחץ חברת אל על וגורמים בכירים, כאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה שלא לחתום על הסכם השמים הפתוחים בשבוע הבא.

הנימוקים של הממשלה הם הצורך להימנע מקבלת החלטות בעלות משמעויות מרחיקות לכת ערב הבחירות ומתוך עקרון של ממשל תקין ערב הבחירות. החתימה הייתה צריכה להתבצע ביום חמישי הבא.

כזכור, במהלך החודשים האחרונים חברת אל על הפעילה לחץ כבד על גורמי ממשלה בכירים שלא לחתום על ההסכם במתכונת הנוכחית. אין ספק שלהחלטה יהיו השלכות חמורות מאד מבחינת ישראל על הקשר עם האיחוד האירופאי.

בהתאחדות המלונות זעמו על ההחלטה ואמרו בתגובה כי: "ההחלטה שהתקבלה לא לחתום על הסכם התעופה עם האיחוד האירופי חמורה מאד ועומדת בניגוד גמור להחלטות ממשלה קודמות לקידום נושא השמים הפתוחים. ההחלטה מהיום גם עומדת בניגוד מוחלט להחלטת הממשלה, שהתקבלה רק לפני כשבועיים, לקדם את התיירות כתעשייה בעדיפות לאומית. הנזק הוא עצום ולמרבה האירוניה בא דווקא בתקופה של משבר בתיירות בעקבות מבצע עמוד ענן".

עוד מציינים בהתאחדות המלונות כי: "למרבה התסכול, כבר בימים אלה עמד להיחתם הסכם עם חברת התעופה ראיין אייר, שעמדה להביא לאילת 50 אלף תיירים בחודשים הקרובים, משמעות ביטול החתימה מול האירופים בשבוע הבא, הפלת ההסכם עם ראיין אייר. אם מדינת ישראל לא תשכיל להצטרף לקהילה הבינלאומית בכל הקשור בחופש התנועה בין המדינות, אשר הסכם התעופה עם האיחוד האירופי הוא חלק ממנו, לא תהנה מתנועת התיירות ההולכת וגדלה בעולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: