אא

ישי דוידי אמור להיות המציל החדש של אל על

קרן פימי חתמה על הסכם הבנות עם אל על, לפיה הקרן תשקיע 60 מיליון דולר ברכישת מניות החברה. 5 מיליון מהם יופנו לרכישת המניות מכנפיים. הביצוע מותנה בחתימה על הסכם קיבוצי חדש עם העובדים. יש לציין כי בחודשים האחרונים דווידי הכחיש בתוקף שהוא מתכוון להכנס לאל על

חברת אל על הודיעה היום  לבורסה כי היא מנהלת מו"מ עם קרנות מקבוצת פימי על עסקה, שלפיה תשקיע פימי במניות החברה. בין הצדדים נחתם מסמך הבנות, שמגדיר את תנאי העסקה. ההסכם יבוצע בשני שלבים, שביצועם יספק שתי אופציות נוספות.

בשלב הראשון פימי תשקיע בחברה 5 מיליון דולר, תמורת הקצאת מניות במחיר של 0.625 ש"ח למניה . במקביל פימי תרכוש מכנפיים, בעלת השליטה באל על, כמות נוספת של מניות, באותו מחיר למניה, תמורת 5 מיליון דולר נוספים .

בשלב השני פימי תשקיע, עד לתאריך 30 באוגוסט 2013, 30 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות נוספת, באותו מחיר למניה .

השלב השני של העסקה מותנה בכך שאל על תחתום עם עובדי החברה על הסכם קיבוצי חדש, לשביעות רצונה של פימי. פימי תוכל להאריך את המועד לביצוע שלב זה עד לסוף שנת 2013.

בנוסף, לפימי יוקצו שתי אופציות, שיהיו ניתנות למימוש אם יבוצע השלב השני.
אופציה ראשונה, הניתנת למימוש עד ל-30 ביוני 2014, לפיה פימי תוכל להשקיע בחברה 10 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות במחיר של 0.65 ש"ח למניה
אופציה שניה, הניתנת למימוש עד ל-30 ביוני 2016, לפיה פימי תוכל להשקיע בחברה 10 מיליון דולר נוספים תמורת הקצאת מניות במחיר של 1 ש"ח למניה .

תגובת יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי, להסכם: "אנו מקבלים כל בעלים חדשים שיבואו להזרים כסף כדי להבריא את החברה ולהשקיע ברכישת מטוסים, ציוד ופיתוח העובדים. את המהלך הזה רצינו תמיד ואמרנו כי במידה ורוצים להבריא את החברה, חייבים להכניס הון ולא רק לבנות על חשבון הגב של העובדים. נושא זה עמד במרכז המו"מ עם ההנהלה. אנו נמצאים בעיצומו של מו"מ עם ההנהלה על ההסכם הקיבוצי והדרישות שלנו לא השתנו כאשר כל הדרך אמרנו שאנו מעוניינים במהלך שבו 3 רגליים: בעלים, הנהלה ועובדים".

קרן פימי הינה קרן השקעות ישראלית פרטית, שהונה 2.1 מיליארד דולר. הקרן מתמחה בהשקעות על ידי רכישת שליטה בחברות, באמצעות השקעה בחברות רלוונטיות ובהשקעות פיננסיות. הקרן שותפה מלאה לתהליך השבחה ריאלי של החברות בהן השקיעה.

עד כה השקיעה הקרן ב-67 חברות, ביצעה כ- 37 מימושים והיקף עיסקאות בלמעלה מ- 1.7 מיליארד דולר. תחומי ההשקעה של הקרן כוללים את מרבית ענפי התעשיה, המסחר והשירותים. הקרן השלימה גיוס לקרן החמישית בהיקף של כ- 850 מיליון דולר.

לאחרונה, דירגה פרקין, חברה מובילה בעולם בתחום המחקר והמידע על השקעות, את פימי כקרן ההשקעות הפרטית הטובה בעולם, מתוך 6,000 קרנות; הדירוג נעשה לפי התשואות של ארבע קרנות שאותן פימי מנהלת לאורך זמן.

הקרן השקיעה עד היום במגוון תחומים רב, הכולל את מרבית ענפי התעשיה, המסחר והשירותים, בין היתר, בחברות: ריטליקס, המלט, אורמת, אופיר , סקופ, מדטכניקה, מרחב, גילת, מטרו מוטור, תאת טכנולוגיות, אורדן, אורלייט, נירלט, תדיראן קשר, איטונג, ליפמן, פורמולה סיסטמס, ר.ה. טכנולוגיות, אוריין, אמ.די.טי., רביב, תה"ל, פריורטק, תדירגן, סולבר, גבעון ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: