אא

החברות של ישי דוידי עם 25% תשואה למעלה

בעל הבית החדש של חברת אל על אינו לוקח חברות שהוא לא יכול להגיע בהם לתשואות גבוהות ולכן כנראה לא נכנס להשקעה בחברת תנובה,מהר מאד הוא יהפוך להיות האיש החזק בחברת אל על

Shutterstock Shutterstock

בהנחה שוועד העובדים בחברת אל על לא ישים רגליים, יסכים להפחית במספר העובדים ובהיקף השכר, ישי דוידי יהפוך מהר מאד להיות האיש החזק בחברת אל על, האיש הקובע.
אם משהו חושב שדוידי "השתגע" שנכנס להשקעה בחברת אל על, אז יש לו טעות גדולה.
דוידי עקב אחרי אל על במשך תקופה ארוכה. לפני מספר חודשים כאמרתי לו שיהיה בקרוב בעל הבית של חברת אל על, הוא דחה זאת.


יש לציין שעיתוי הכניסה מבחינת דוידי הוא גם חשוב מאד. קרן פימי נכנסת לחברות בהן היא משקיעה בעיתוי מתוכנן ,או בחברות שצריכות בדחיפות השקעה כדי לצמוח, או כאלה הזקוקות "לגלגל הצלה" ואז נותנות לדוידי תנאים כאלה שבסופם הוא יוצא בסוף התהליך כמרוויח מהמהלך.
דוידי נכנס להשקעה בחברות לא כבעל בית לתמיד, אלא כמשקיע לטווח קצר, בינוני, וכאשר הוא יודע שהוא ממקסם את ההצלחה, הוא מוכר את העסק ברווח גדול.
עד היום דוידי בכל מה שנגע עד היום הצליח ובגדול.


לקרנות פימי יש  כיום כ-30 חברות בהם היא מעורבת, ההשקעה בחברת אל על היא הקטנה מבין כל החברות. שווי השוק של אל על עומד ערב תחילת המסחר 227 מיליון שקל, לבטח הבורסה לניירות ערך תגיב חיובי מאד עם הכניסה של דוידי ופימי, והמניה שנסקה כלפי מטה תתחיל לעלות בשבועות הקרובים.
דוידי נכנס בדרך כלל חברות שהוא יודע שהוא יכול להשיג בהן 25% תשואה לפחות, גם אם הוא לא רוכש את כל מניות השליטה, בהסכמים שהוא עושה, הוא למעשה הופך להיות האיש הקובע, החזק.
בשל כך כפי הנראה, דוידי למשל דחה בעבר הצעה של חברו הקרוב, מאיר שמיר, להיכנס כשותף עמו בהשתלטות על הבעלות של חברת תנובה. מבחינת דוידי מדובר בחברה עם תשואה של 7%-8% בשנה, וזה לא מעניין אותו.
מנגד, אגב שמיר קיבל במרוצת החודשים האחרונים פניה מוועד העובדים של אל על ובכירים אחרים בחברה לרכוש את השליטה באל על, והוא דחה עד כה את הפניות. האם שמיר יחבור בסוף לדוידי?
אם הכל ילך במסלול לפי מתווה העסקה, דוידי יהפוך במהרה להיות האיש הקובע, ישים אנשים מטעמו בצמרת הניהול של אל על.
אין ספק שהכניסה לחברת אל על מהווה מבחינת דוידי כניסה לחברה שהיא שונה מבחינה עסקית בסוג החברות אליהן הוא נכנס עד היום.
דוידי הוא אחד שמסתכל על הכל מבחינת ראיה עסקית, יש לו סנטימנטים למספרים. לכן, אם אל על הודיעה על הורדת העמלות ל-5% מבחינת סוכני הנסיעות, כדאי שהם יהיו מוכנים  גם למהלך צפוי של ביטול העמלות לגמרי.
אל על נכנסת לתקופה חדשה, לתקופה שיכולה להיות זו שתציל ותשדרג את החברה.  דוידי ,יש לציין אם יראה שוועד העובדים אינו מקבל את כל התנאים שהציב לא יהסס לצאת מן העסקה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: