שנת 2012 – השנה הבטוחה בהיסטוריה של התעופה הבינלאומית
בכנס יאט"א שנערך מונטריאול ,נמסר על ידי ארגון התעופה הבינלאומי, כי שנת 2012 הייתה הטובה ביותר בתחום הבטיחות התעופתית ותאונות המטוסים מאז החלו הטיסות המסחריות בשנת 1914
Shutterstock
בכנס סיכום השנה של יאט"א, שהתקיים במונטריאול, הוצגו נתונים מאלפים בנושא הבטיחות התעופתית ותאונות המטוסים.
המטוסים מתוצרת מערבית רשמו בשנה החולפת דירוג של 0.20 תאונות , דהיינו, תאונה אחת ל-5 מיליון טיסות. זהו שיפור שך 46% לעומת 2011. ראוי לציין כי 240 חברות תעופה החברות ביאט"א לא דיווחו אף על 'אובדן' מטוס 'מערבי' אחד בשנת 2012.
"תעשיית התעופה רשמה שיא בטיחות ב-2012", ציין טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א. "מדי יום כ-100,000 טיסות מגיעות בשלום ליעדן. חברות התעופה, נמלי האוויר, ספקי שירותי הניווט, היצרנים וגורמי הבטיחות פועלים יחדיו כדי להבטיח בטיחותה של כל טיסה. עם זאת, יש עדיין מה לעשות. כל תאונה היא אחת יותר מדי וכל מוות הוא טרגדיה אנושית. מאז הטיסה המסחרית הראשונה, ב-1 בינואר 1914, תעשיית התעופה הציבה את נושא הבטיחות בראש סדרי העדיפות שלה".
להלן מעט מספרים להמחיש את שנת שיא הבטיחות בתעשיית התעופה:
• קרוב ל-3 מיליארד נוסעים טסו בבטיחות ב-37.5 מיליון טיסות
• 75 תאונות נרשמו לעומת 92 בשנת 2011
• 15 תאונות עם קורבנות נרשמו לעומת 22 בשנת 2011
• 3 מקרים של 'אובדן' מטוס 'מערבי' לעומת 5 ב-2011
• 414 הרוגים לעומת 486 ב-2011
ניתוח התאונות מצביע על כך שרובן התחוללו על המסלול בעת המראה או נחיתה – 28%. איבוד שליטה בעת הטיסה הוא לא אחד הגורמים המרכזיים בתאונות, אבל הוא הגורם המרכזי לקורבנות. בשנת 2012 היו רק 6 מקרים כאלה.
המטוסים מתוצרת מערבית רשמו בשנה החולפת דירוג של 0.20 תאונות , דהיינו, תאונה אחת ל-5 מיליון טיסות. זהו שיפור שך 46% לעומת 2011. ראוי לציין כי 240 חברות תעופה החברות ביאט"א לא דיווחו אף על 'אובדן' מטוס 'מערבי' אחד בשנת 2012.
"תעשיית התעופה רשמה שיא בטיחות ב-2012", ציין טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א. "מדי יום כ-100,000 טיסות מגיעות בשלום ליעדן. חברות התעופה, נמלי האוויר, ספקי שירותי הניווט, היצרנים וגורמי הבטיחות פועלים יחדיו כדי להבטיח בטיחותה של כל טיסה. עם זאת, יש עדיין מה לעשות. כל תאונה היא אחת יותר מדי וכל מוות הוא טרגדיה אנושית. מאז הטיסה המסחרית הראשונה, ב-1 בינואר 1914, תעשיית התעופה הציבה את נושא הבטיחות בראש סדרי העדיפות שלה".
להלן מעט מספרים להמחיש את שנת שיא הבטיחות בתעשיית התעופה:
• קרוב ל-3 מיליארד נוסעים טסו בבטיחות ב-37.5 מיליון טיסות
• 75 תאונות נרשמו לעומת 92 בשנת 2011
• 15 תאונות עם קורבנות נרשמו לעומת 22 בשנת 2011
• 3 מקרים של 'אובדן' מטוס 'מערבי' לעומת 5 ב-2011
• 414 הרוגים לעומת 486 ב-2011
ניתוח התאונות מצביע על כך שרובן התחוללו על המסלול בעת המראה או נחיתה – 28%. איבוד שליטה בעת הטיסה הוא לא אחד הגורמים המרכזיים בתאונות, אבל הוא הגורם המרכזי לקורבנות. בשנת 2012 היו רק 6 מקרים כאלה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}