אא

מבקר המדינה:"כשלים בפיקוח על איכות הדלק הסילוני בנתב"ג"

לטענת המבקר יש לפתור את המחלוקת בין משרד האנרגיה לרש"ת בנושא ולהקים גוף מרוכז שיפקח על איכות הדס"ל

| |

דו"ח מבקר המדינה שפורסם הבוקר חושף ליקויים חמורים בנושא פיקוח איכות הדלק הסילוני (דס"ל) המשמש להמראת מטוסים מנתב"ג. בישראל נצרכים בכל שנה כ-800 טונות דס"ל בשנה, אולם עפ"י מספר סעיפים בדו"ח מתברר כי קיים היעדר פיקוח רשמי בנוגע לאיכותו.

המבקר שם דגש על הסכסוך המתמשך בין משרד האנרגיה לרשות שדות התעופה וטוען כי על שני הגופים ליישב את המחלוקת ביניהם ולהקים גוף משותף שיהיה אמון על הטיפול, הפיקוח ובדיקת איכות הדס"ל.

עפ"י הביקורת חרף העובדה כי משנת 2010 קיים תקן דס"ל מחייב, אין הכרח לבדוק האם קיימים חומרים מזיקים. כמו כן נקבע כי לא קיים הליך פיקוח למרכיבי הדס"ל במהלך שלב הייצור והאספקה כדי להבטיח את איכותו. יש לציין כי הביקורת נערכה בחודשים יולי 11'- נובמבר 12' במטרה לבחון את איכות הדס"ל זאת בעקבות שורה של ליקויים וזיהומים שגרמו לדחיית טיסות והשבתת מטוסים אשר הגיעו לשיא באוגוסט 11' בנתב"ג.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "אנו מאמצים את החלטת הביקורת לקיום גוף מרכזי שיכוון את הרגולציה על הפעילות בתחום הדלק הסילוני ויהיה בעל סמכויות וכלים מתאימים לפיקוח לאכיפה ותיאום. נמשיך לפעול ולהמשיך לפעול ליישום המלצות וממצאי הביקורת".

ממשרד האנרגיה נמסר: " אירועי הדס"ל שקרו במהלך השנים ושדווחו למשרד האנרגיה והמים, טופלו תמיד באופן מקצועי יעיל ומקיף. סמכות משרד האנרגיה והמים בנושאי הדס"ל הינה לגבי תקני איכות המוצר, ולא לגבי נהלים לתחזוקה ולתפעול של מערכות השינוע. ועדת הבדיקה של אירוע הדס"ל במאי 2011 מצאה כי המוצר עמד בתקן. במסגרת מסקנות הוועדה, הומלץ על הפיכת תקני התחזוקה למחייבים, על ביצוע מחקר לגבי השפעת תוספי הדס"ל וכן על ביצוע בדיקות מדגמיות כביקורת נוספת לבדיקות השוטפות של גורמי התפעול, וכך נעשה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: