אא

למען הסביבה: בריטיש איירווייס תשקיע חצי מיליארד דולר בהפחתת פחמ"צ

בחברה מעוניינים להקים מתקן ייעודי להמרת פסולת עירונית לדלק BIOJET פחות מזהם במטרה להפחית את פליטת הפחמ"צ ב-50 אחוזים עד 2050

פרוייקט "שמיים ירוקים" יוצא לדרך: חברת התעופה הלאומית של בריטניה, בריטיש איירווייס הודיעה כי תפתח בתוכנית ארוכת טווח להקמת מתקן ענק ייחודי שבמסגרתו ניתן יהיה להפוך כ-500 אלף טון של פסולת עירונית ל-16 גלונים של דלק מסוג BIOJET הידוע כפחות מזהם.לשם השוואה, מדובר בכמות התואמת את כל צריכת הדלק של בריטיש איירווייס בישראל.

היתרונות הצפויים של צעד שכזה עשויות להתבטא בשריפת דלק נקייה יותר משריפת נפט וייצור כמויות נמוכות יותר של חומר חלקיקי התורם לאיכות האוויר. כן התחייבה בריטיש איירווייס לרכוש את "הדלק הירוק" מהמתקן שייבנה בעשר השנים הקרובות בעסקה הנאמדת בכ-500 מיליון דולר.

לצד ההשקעה הסביבתית על הקרקע, רכשה החברה לאחרונה גם מספר מטוסים בעלי טכנולוגיה שתכליתה נועד להפחית את זיהום האוויר, ביניהם 12 מטוסי A380 שיפעלו על קו לוס אנג'לס-הונג קונג במקום מטוסי הבואינג 747-400 הפולטים בממוצע כ-10 אחוזים יותר תחמוצות חנקן. בנוסף רכשה החברה מטוסי דרימליינר בואינג 787 שיחליפו גם הם רבים ממטוסי הבואינג 747-400.

בחברה סיפרו כי הציבו לעצמם מטרה להפחית את כמות פליטת הפחמן הדו חמצני לאטמוספרה עד שנת 2050 ב-50 אחוזים לעומת 2005.

המחוייבות של בריטיש איירווייס לסביבה מגולמת באסטרטגיה העסקית שלה", הבהירה יעל קטן, המנהלת המסחרית של החברה בישראל. "אנו נכונים להתחייבויות ארוכות טווח בנושאים ירוקים. עוד נקצור את הפירות בשל כך".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: