הורד דירוג בטיחות התעופה של ישראל
כצפוי מינהל התעופה האזרחית האמריקני הודיע רשמית על הורדת דירוג הבטיחות האווירית של ישראל לדרגה 2. המשמעות היא שחברות ישראליות לא יוכלו לפתוח קווי תעופה חדשים לארה"ב והוצאות הביטחון יגדלו בהרבה. אל על בתגובה: "זהו יום שחור לתעופה הישראלית".
Shutterstock
אין ספק שהתעופה הישראלית רשמה היום את אחד מהימים הקשים ביותר שלה זה עשרות שנים. זאת לאחר שמינהל התעופה האזרחית האמריקני הודיע היום רשמית על הורדת דירוג הבטיחות האווירית של ישראל לדרגה 2, בעקבות ביקורת שעשו בקיץ החולף. משמעות ההחלטה היא שחברות תעופה ישראליות לא יוכלו לפתוח קווי תעופה חדשים לארה"ב. דירוג בקטגוריה 2, עפ"י ההודעה של מינהל התעופה האמריקני: "קשור בחוסר חוקים או תקנות במדינה, אשר הכרחיים כדי לפקח על חברות התעופה על-פי הסטנדרטים הבינלאומיים. אפשרות נוספת היא שרשות התעופה האזרחית אינה עומדת באחד או יותר מהסטנדרטים כמו מומחיות טכנית, אימון הצוות, שמירת רקורד או נוהל פיקוח תקין".
אל על, כחברת תעופה בעלת רמת בטיחות גבוהה, עשויה להיפגע מההחלטה. בתגובה אמר, קברניט ליאור ליבור, מ"מ מנכ"ל החברה וסמנכ"ל המבצעים: "זהו יום שחור לתעופה הישראלית. באל על מתייחסים במלוא הרצינות להחלטת ה- FAA והשלכותיה. ההכרזה נוגעת לרשות התעופה הישראלית ואינה מתייחסת לחברות התעופה הישראליות. אל על נמצאת בשורה הראשונה בתחום הבטיחות לצד חברות התעופה המובילות בעולם ומחזיקה בתקני הבטיחות והתפעול הגבוהים ביותר בתעופה האזרחית".
באל על מצפים, לדברי יבור, כי: "על ממשלת ישראל והכנסת לשאת באחריות להחלטה החמורה ולהשתתף מיידית במלוא ההוצאות שייגרמו לחברות הישראליות בעקבותיה, ובכלל זה מימון הוצאות הביטחון, עליהן התחייבה המדינה כבר לפני חודשים ארוכים. אל על מצפה ממדינת ישראל לפעול בכל הדרכים על מנת להחזיר את ישראל להיות מדינה "סוג א" בענף התעופה העולמי. אל על ממשיכה ותמשיך להפעיל את טיסותיה לארה"ב כמתוכנן".
אל על, כחברת תעופה בעלת רמת בטיחות גבוהה, עשויה להיפגע מההחלטה. בתגובה אמר, קברניט ליאור ליבור, מ"מ מנכ"ל החברה וסמנכ"ל המבצעים: "זהו יום שחור לתעופה הישראלית. באל על מתייחסים במלוא הרצינות להחלטת ה- FAA והשלכותיה. ההכרזה נוגעת לרשות התעופה הישראלית ואינה מתייחסת לחברות התעופה הישראליות. אל על נמצאת בשורה הראשונה בתחום הבטיחות לצד חברות התעופה המובילות בעולם ומחזיקה בתקני הבטיחות והתפעול הגבוהים ביותר בתעופה האזרחית".
באל על מצפים, לדברי יבור, כי: "על ממשלת ישראל והכנסת לשאת באחריות להחלטה החמורה ולהשתתף מיידית במלוא ההוצאות שייגרמו לחברות הישראליות בעקבותיה, ובכלל זה מימון הוצאות הביטחון, עליהן התחייבה המדינה כבר לפני חודשים ארוכים. אל על מצפה ממדינת ישראל לפעול בכל הדרכים על מנת להחזיר את ישראל להיות מדינה "סוג א" בענף התעופה העולמי. אל על ממשיכה ותמשיך להפעיל את טיסותיה לארה"ב כמתוכנן".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}