אא

שניות לפני ההתרסקות: "הנוסעים הבינו כי המטוס נמוך מדי"

יממה לאחר הטרגדיה במטוס אסיאנה איירליינס שהתרסק במהלך הנחיתה בשדה התעופה בסאן פרנסיסקו והוביל למותם של 2 בני אדם ולמעלה מ-180 פצועים, תמונות האימה מתבהרות. הניצולים ששרדו את התופת: "נס שנשארנו בחיים"

| |

נוסעי טיסת 214 של אסייאנה אירליינס כבר חגרו אתמול (שבת) את חגורות הבטיחות לקראת הנחיתה המיועדת בשדה התעופה של סאן פרנסיסקו, אלא שדווקא אז התרחש הנורא מכל. המטוס טס בגובה נמוך כשלפתע זנב המטוס התנתק פגע בקרקע נגרר על הקרקע ולבסוף נעצר על גחונו כשכדור אש ענק מיתמר מעליו.

דקות לאחר ההתרסקות, הגיעו כוחות ההצלה את מפתן המטוס ונאלצו להכריז על מותן של שתי נערות סיניות בנות 16 (וואנג לינג'יה ויה מנגיואן).

באורח פלא יתר 305 הנוסעים על המטוס שרדו את התופת, מתוכם קבוצה של כ-70 תלמידים סיניים שיצאו לבלות את חופשת הקיץ במחנה  בארצות הברית. סה"כ מתוך 291 נוסעים שהו על המטוס 141 סינים, 77 דרום קוריאנים, 61 אמריקנים ויפני אחד.

"יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע"

על פי גורמי תעופה אמריקניים הסיבה למספר הניצולים הגדול אתמול טמונה במערך הבטיחות המתקדם של מטוס הבואינג 777 המאפשר יציאה ממנו תוך פרק זמן של עד 90 שניות, גם במקרה של דלתות נעולות.

אחד מהניצולים, ודפאל סינג' סיפר על רגעי האימה ועל האמונה בהתערבות אלוהית שהצילה אותו ממוות. "אני מאמין שזה נס גדול שהצלחנו לשרוד. בהתחשב לאירוע שעברנו כאן, דברים יכולים היו להיגמר בצורה קשה הרבה יותר".

נוסע נוסף ששרד, נוני סינג' שיחזר גם הוא את רגעי הדרמה. "כבר הייתי בטוח שהמטוס נוחת", סיפר. "זה היה נראה שהטייס מנמיך, אבל אז משום מקום המטוס צלל בחדות".

"זה היה בום לא נורמלי", סיפר אליוט סטון, שגם כן שהה על המטוס באותה שעה. "הקצה האחורי פגע בקרקע ועף באוויר והראש של כולנו הגיע לתקרה. מאותו רגע שבו הבנו מה קורה, תפסנו את הילדים שלנו ורצנו לכיוון האחורי של המטוס. רק כשיצאנו ממנו עצרנו להסתכל על עצמנו וזיהינו שמדובר רק בחבלות קלות. זה מזל משמיים".

לא הפעם הראשונה

לאסייאנה אירליינס (חברת התעופה השנייה בדרום קוריאה לצד "קוריאן איירליינס") היו  שתי התרסקויות מטוסים בעשרים השנים האחרונות.

ב-1993 התרסק מטוס החברה מסוג בואינג 737-500 בשדה התעופה "מוקופו" שבדרום קוריאה - 63 בני אדם נהרגו. סיבת התאונה דאז: חוסר שליטה על המטוס במהלך הנחיתה בעקבות תנאי מזג אוויר קיצוניים. שמונה עשרה שנים לאחר מכן (2011), מטוס משא של החברה המריא מסיאול לשנגחאי נחת בשוגג בלב "ים סין המזרחי" וגבה את חייהם של טייס ואיש צוות שהפעילו אותו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: