אא

כך הם שרדו: אמצעי הבטיחות במטוס הבואינג 777 של אסיאנה שמנעו אסון רב נפגעים

מרסלו הירשלר, מומחה בתחום מעכבי בעירה: "בטיחות המטוס הצילה חיים רבים"

|| ||

פחות מ-48 שעות חלפו מאז התרחשה התרסקותו המזעזעת של מטוס חברת אסיאנה אירליינס הדרום קוריאנית בשדה התעופה של סאן פרנסיסקו, והאדמה עדיין רועשת.

חרף התמונות הקשות מעיי הריסות המטוס שהתקבלו בכלי התקשורת השונים, הצליחו רובם המוחלט של הנוסעים לשרוד את התופת ולצאת ממנו בעודם בחיים, זאת בעיקר הודות ליעילות חומרים מעכבי בעירה שהותקנו במטוס הבואינג 777 בהוראות מנהל התעופה הפדרלי (FAA), כך עולה מראיון שנערך עם מרסלו הירשלר, מומחה בינלאומי בתחום מעכבי בעירה בארה"ב.

כזכור, בתאונה נהרגו 2 נוסעות סיניות בלבד מתוך 307 נוסעים ששהו על המטוס באותה שעה. סיבת המוות של השתיים כלל לא הייתה נעוצה בפגיעות חום (כוויות) או עשן. מרבית הנוסעים שפונו לבתי החולים דיווחו דווקא על פגיעות יבשות (עצמות שבורות, סדקים, חתכים). "זוהי עדות ניצחת ליעילות חומרי הבעירה שהיו מצויים במטוס. לא רק שהם מנעו שריפה גדולה, אלא הצילו חיים רבים", כך על פי הירשלר.

בהמשך לכך עולים נתונים נוספים המוכיחים כי דרישותיו הקפדניות של ה-FAA באשר למערכות בטיחות האש במטוס מנעו אסון גדול, ביניהם בדיקה כי מרבית יישומי המטוס מאופיינים בקצב שיחרור חום נמוך, עמידת המושבים במבחן אש חמור (יותר מאשר מושבים או מזרנים בשווקים אחרים), שריפת מטוסים מלאה במסגרת בדיקות בטיחות במטרה לוודא כי הנוסעים אכן יצליחו להימלט ממנו תוך פרק זמן של פחות מ-5 דקות ועוד מגוון בדיקות שהתבררו השבוע כמצילות חיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: