אא

תרגיל משותף ישראל-ארה"ב בתחום אבטחת התעופה האזרחית

לאחרונה נערך תרגיל משותף בין המדינות במאבק כנגד למנוע טרור אווירי

| |

לאחרונה התקיימה בישראל ובארה"ב סדרת תרגילים, במסגרת שיתוף פעולה בין שתי המדינות, בתחום אבטחת התעופה האזרחית.

התרגילים נערכו בו זמנית בישראל, ממרכז המבצעים לאבטחת התעופה של אגף הביטחון במשרד התחבורה (ממל"ת) ובארצות הברית, ממרכז המבצעים של הסוכנות האמריקאית לאבטחת התחבורה, שבמשרד לביטחון המולדת.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר עם תום התרגיל: "אנו סבורים כי שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, יגביר את ביטחון התעופה האזרחית, לא רק בייחס לטיסות אזרחיות הטסות בין שתי המדינות, אלא גם ביחס לביטחונן של כל הטיסות המגיעות לשמי שתי המדינות".

עוד הוסיף שר התחבורה: "ננצל את הצלחת התרגיל שנערך להגברת שיתוף הפעולה עם ידידנו בארה"ב, במטרה להתמודד עם האיומים המורכבים והאתגרים בתחום אבטחת התעופה".

לדברי ג'ון פיסטול, ראש ה-TSA (הסוכנות האמריקאית לאבטחת התעופה): "התעופה האזרחית ממשיכה להוות מטרה לטרוריסטים, ומעשיהם הנפשעים אינם מוגבלים רק לאומה מסויימת". עוד הוסיף פיסטול כי "על ידי שיתוף פעולה עם שותפים בינלאומיים, אבטחת התחבורה העולמית תתחזק למען כלל הנוסעים, ללא קשר ליעדם ולאמצעי בו הם בוחרים להשתמש".

בשנת 2010, חתמו ישראל וארה"ב על מזכר הבנות, שנועד לחזק את שיתוף הפעולה שהמדינות במאבק נגד פעולות טרור, המכוונות כנגד התעופה האזרחית. סוכם כי יתקיימו תרגילים משותפים בקנה מידה מוגבל וכן תרגיל שנתי בקנה מידה נרחב יותר, במטרה לבחון את דרכי התגובה המיטביות של הצדדים, לנוכח תרחישים מסוימים ולשפר את מערכות הביטחון של שני הצדדים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: