אא

״לבריסל איירליינס קשר עמוק ומיוחד עם ישראל"

רובי הרשקוביץ, מנכ"ל בריסל איירליינס, מספר בראיון ל״פספורטניוז״ על נאמנות החברה לשוק הישראלי וההצלחה בישראל: ״אנחנו מספקים מחירים מאוד הוגנים לנוסע העסקי ולנופשים כאחד״ ועל העבודה עם הסוכנים: "הלקוח שלנו בישראל הוא בראש ובראשונה סוכן הנסיעות"

|רובי הרשקוביץ |רובי הרשקוביץ
כשברקע עומס הטיסות והנופשים והקיץ בשיאו, פגש השבוע "פספורטניוז" את רובי הרשקוביץ, מנכ"ל חברת התעופה הבלגית המוערכת "בריסל איירליינס" לראיון בלעדי, בו התייחס למצב החברה בהווה, למעורבותה בשוק הישראלי ולמטרותיה בעתיד.

"לבריסל איירליינס קשר עמוק ומיוחד עם ישראל", אמר כבר בפתח דבריו השבוע. "העדות הטובה ביותר לכך נעוצה בעובדה שהחברה לא טסה לא לביירות, לא לקהיר וגם לא לדמשק. היעד היחיד במזרח התיכון אליו אנו טסים הוא לישראל וזו כבר עובדה שמדברת בפני עצמה".

את הפגישה עם הרשקוביץ (54), אחת מן האושיות הוותיקות והמוערכות בענף התעופה, ערכתי השבוע במשרדי החברה שביפו, בו מועסקים חמישה עובדים בתחום המכירות, הכספים והשיווק. "זהו היתרון הגדול שלנו", הוא מסביר. "כולם אוהבים ומכירים את כולם. אנחנו מבלים כאן לא מעט שעות במהלך היממה, כך שאנחנו כבר בהחלט מרגישים כמו משפחה".

הרשקוביץ, איש תעופה מהוותיקים בענף, בעל ידע עצום בענף התעופה, אשר באמתחתו ניסיון רב שנים בענף. על השאלות שהפניתי אליו ענה בקלילות, ממש כאילו ידע עליהן מראש, כנראה שהוותק עושה את שלו....

מה הייחודיות שלכם בכל הקשור לתעופה הישראלית?

"במילה אחת - הנאמנות. בוא נגיד שדרכנו בשוק הישראלי לעולם לא הייתה קלה, יחד עם זאת, מאז חנכנו את קו בריסל איירליינס לנתב"ג לפני בדיוק 10 שנים, בעצם ימי האינתיפאדה האיומים, התמדנו בטיסותינו הסדירות ללא שום הפסקה, גם בימי קרבות ונפילות טילים וגראדים על ערי ישראל. בריסל איירליינס, החברה בברית סטאר אלייאנס, תישאר נאמנה לתעופה הישראלית גם בעתיד".

מה דעתך על רפורמת השמיים הפתוחים?

"למרות החששות שהועלו בשוק הישראלי, מדובר על החלטה נכונה שתיטיב עם התעופה הישראלית ותקדם את הפופולאריות שלה. ההסכם הזה ייצור מודרניזציה ואמות מידה חדשות בענף. אין לי ספק שבטווח הארוך, הן הנוסעים והן חברות התעופה רק ירוויחו מהצעד הזה".

מה לגבי מחירים?

"אמנם אנחנו לא חברה הממצבת עצמה כלואו קוסט, אך אנחנו מספקים גם מחירים מאוד הוגנים לנוסע העסקי ולנופשים כאחד, בין אם פניהם לארץ או החוצה. ברור שיש משקל לעיתוי ולהזמנה מראש. לדוגמא, אם תזמין היום כרטיס מעבר לאוקטובר תוכל להשיג מחירים החל מ-320$ בלבד לטיסת הלוך וחזור ובשרות מלא לבריסל. אלו ערכים שאין להם תקדים".

איפה נראה את "בריסל איירליינס" בעוד חמש שנים?

"בריסל איירליינס נמצאת כעת בתנופה של פיתוח קווים ארוכי טווח. לאחרונה נחנך הקו החדש לוושינגטון." "באשר לפעילות בארץ, שביעות רצון הלקוחות תוך רווחיות הפעילות הם הערכים שאמשיך לתת עליהם דגש בכל עת. הלקוח שלנו בישראל הוא בראש ובראשונה סוכן הנסיעות. בניגוד למטבעות לשון שניתן לשמוע במקומות אחרים ואשר נגזרים משום מה מתחום השרברבות, אתי קדם, מנהל מכירות בריסל איירליינס בישראל, נוהגת לומר 'שהסוכן אצלנו מלך' ובצדק. הרוח זאת תהיה נר לרגלינו גם בעתיד."

ומה עם קצת מספרים? "החברה מפעילה במטוסיה נכון להיום כ-50 קווים שונים לאירופה ו-20 לאפריקה, באמצעות צי של למעלה מ-40 מטוסים (רובם מסוג איירבוס). מדי יום ממריאה מנתב"ג טיסת הלילה הייחודית של בריסל איירליינס לבריסל, אליה מתווספת טיסת אחר צהריים בימי ראשון בשעה 15:00".

לרגל פסטיבל "טומורו לאנד", שיתקיים בסוף החודש סמוך לבריסל, תפעיל בריסל איירליינס מספר טיסות ממותגות בצבעי הפסטיבל, כולל מטוס רחב גוף מדגם איירבוס 330, המשמשים לרוב בטיסות החברה לאפריקה ולארצות הברית. אבזור תא הנוסעים של צי האיירבוס 330 של בריסל איירליינס, כולל מחלקת העסקים על מיטותיה ומסכים אישיים ענקיים, שזכו כבר למספר מכובד של תעודות הצטיינות.

על מצבת מניות החברה אמונים חברת לופטהנזה (מחזיקה ב-45% מהמניות) מספר תאגידי מסחר ותעשייה בלגיים (35%) וקבוצת וירג'ין אטלנטיק, בבעלותו של ריצ'רד ברנסון המחזיקה ב-20% הנותרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: