אא

יאט"א: התשואה על ההון המושקע בחברות התעופה נמוך מציפיות המשקיעים

בעקבות מחקר שעשה יאט"א, בעזרת חברת מקינזי, קורא הארגון לחשיבה חדשה על מערכות יחסים בין השותפים בשרשרת ההובלה האווירית, במטרה להכניס 4-5 טריליון דולרים נוספים ב-20 השנים הקרובות.

| |

יאט"א קורא לחשיבה חדשה על מערכות היחסים בין השותפים בשרשרת ערך ההובלה האווירית, במטרה להכניס 4-5 טריליון דולרים נוספים ב-20 השנים הקרובות, כדי לענות על הדרישה הגוברת לקישוריות התעופה.

ממחקר מיוחד שביצע הארגון, המבוסס על ניתוח של חברת המחקר מקינזי, בנושא "רווחיות ושרשרת ערך התחבורה האווירית", אמנם עולה כי התשואה על ההון שהושקע בחברות התעופה השתפרה בשנים האחרונות, אבל היא עדיין נמוכה בהרבה ממה שבדרך כלל משקיעים מצפים להרוויח.

תעשיית התעופה תומכת כיום בכ-57 מיליון משרות ברחבי העולם עם פעילות כלכלית של 2.2 טריליון דולר, כאשר מעל ל-35% מהסחורות שנסחרות בעולם מועברות באמצעות התובלה האווירית .

טוני טיילר מנכ"ל יאט"א ציין כי: "בין השנים 2004-2011 התשואות על ההון, שהושקעו בתעשיית התעופה ברחבי העולם, הניבו בממוצע 4.1%, זהו שיפור בממוצע של 3.8% שנוצר במחזור העסקים הקודם 1996-2004, עם זאת זה אפילו לא קרוב למחיר ההון הממוצע של 7.5%, המייצג את התשואה על ההון שמשקיעים היו מצפים להרוויח על ידי השקעה בנכסים מחוץ לתעשיית התעופה".

המחקר הראה כי לאורך 40 השנים האחרונות כמעט כל הענפים ייצרו תשואות גבוהות יותר על ההון המושקע מאשר תעשיית התעופה.

טיילר טוען כי "נדרשות שותפויות יעילות יותר בין בעלי העניין בענף ההובלה האווירי. רווחי יעילות הם WIN WIN עבור כל הנוגעים בדבר. יש צורך ברגולציה חכמה ע"י ממשלות ברחבי העולם במטרה למקסם את היתרונות הכלכליים של קישוריות-מקומות עבודה וצמיחה".

בדבריו מציין טיילר כי: "למרבה הצער, מיסוי גבוה ורגולציה לקויה בתחומי שיפוט רבים יקשו על חברות התעופה לפתח קישוריות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: