אא

השר כץ: "אחריותי לוודא שכולנו עושים את המקסימום כדי לא לפגוע בעובדים"

שר התחבורה אמר את הדברים במהלך דיון שהתקיים היום (ד') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בעניינם של עובדי ממ"ן, בעקבות מכרז חדש להפעלת מסוף המטען. במקביל ממ"ן נערכת לפתיחת "מסוף מטענים עורפי".

| |

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון דחוף בעניינם של כ-500 עובדי חברת ממ"ן בנתב"ג, בהשתתפות שר התחבורה, ישראל כץ.

הדיון התקיים בעקבות מכרז, שפרסמה רשות שדות התעופה, להפעלת מסוף המטען, מאחר והסכם ההפעלה של ממ"ן עומד להסתיים במרץ 2014. העובדים חוששים מפגיעה בשכרם או פיטורים על ידי החברה שתזכה במכרז.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר בדיון: "אין לוועדה טענה על כך שיש תחרות ומתקיים מכרז, אך צריך להבטיח פרנסה לאנשים. יש לחייב את החברות המתמודדות במכרז לשמר את רמות השכר של העובדים כפי שקיימות כיום בקרב עובדי ממ"ן וכן לחייב העסקה בהסכם קיבוצי. אחרת יונצח שכר מינימום ועושק עובדים, שגם ככה מרוויחים היום רק 8,000 שקל ברוטו בממוצע. הנהלת רשות שדות התעופה מתנהגת בבריונות. כסף זה חשוב, אבל צריך להיות אנושיים ולחשוב מחוץ לקופסה". יו"ר הוועדה פנה לשר התחבורה ואמר לו: "אני קורא לך לא לתת יד להנצחת עוני במדינת ישראל".

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בתגובה: "אחריותי לוודא שכולנו, כולל רשות שדות התעופה, עושים את המקסימום כדי לא לפגוע בעובדים. אני תומך בכך ששכרם ייקבע מראש ויהיה חלק מתנאי המכרז. אני מעוניין הן בתחרות והן בהתחשבות בעובדים".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "באחריותך לדאוג ל-500 העובדים עד האחרון שבהם. אם לך בתור שר תחבורה אין פתרון, נמשיך להיות תקועים בפקקים. יש להפסיק עם מיקור החוץ שמפעיל משרדך".  

מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות: "אנחנו פועלים על פי חוק חובת המכרזים, ואני לא יכול להתערב בעניין העסקת עובדים שאינם שלי. חיפשנו איך בכל זאת, אבל לא מצאנו".

יו"ר ועד עובדי ממ"ן, דוד הימלפרב: "200 מהעובדים הם מעל גיל 50, חלק מהעובדים הם עולים חדשים ולחלק משפחות ברוכות ילדים. לאן הם ילכו אם לא יעסיקו אותם מחדש, או ישלמו להם שכר מינימום?"

ח"כ חיים כץ קרא למשרד התחבורה ולרשות שדות התעופה לבחון שינויים במכרז, שיבטיחו תנאי העסקה הוגנים. במקרה כזה, אמר, תתאפשר משיכת העתירה המשפטית שהגישו עובדי ממ"ן נגדם.

במקביל הודיעה היום ממ"ן לבורסה לניירות ערך כי היא נערכת להגשת הצעה במכרז, וכי כחלק מהערכותה למצב בו הצעתה לא תזכה היא החלה בהכנות לפתיחתו של "מסוף מטענים עורפי" מחוץ לנתב"ג, באזור התעשיה הצפוני לוד, ופנתה לשם כך לאגף המכס ברשות המיסים לקבלת הרשאה מתאימה.

במסגרת זאת, באה החברה בדברים עם מספר לקוחות של מסוף המטענים, לצורך בחינת האפשרות שעם פתיחתו של מסוף המטענים העורפי על ידי החברה, יעברו לקוחות אלה לקבל שרות במסוף המטענים העורפי החדש האמור.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: