אא

רשות ההגבלים העסקיים שוקלת: שוק פריקת המטענים בנתב"ג קבוצת ריכוז

מכתבי שימוע נשלחו לשתי חברות העוסקות באספקת שירותי מטען כללי

| |

הממונה על הגבלים עסקיים, פרופ' דיויד גילה, שלח היום (חמישי) מכתבי שימוע לשתי חברות, העוסקות באספקת שירותי מסוף מטענים אווירי עבור מטען כללי, בטרם יקבע כי הן מהוות קבוצת ריכוז.

החברות בקבוצת הריכוז הן: ממן – שירותי מטען וניטול בע"מ וחברת סוויספורט שירותי מטען בע"מ.

מהרשות להגבלים עסקיים נמסר כי הממונה שוקל גם להורות לצדדים לנקוט בצעדים, במטרה למנוע פגיעה או חשש לפגיעה משמעותית בתחרות ובציבור הצרכנים. הצעדים הנשקלים הם איסור גביית תשלום ממשלחים של סחורות שמיובאות או מיוצאות דרך האוויר, בגין שירותים בסיסיים הניתנים למשלחים של סחורות אלו.

ברשות מציינים כי תחום אספקת שירותי מסוף מטען אווירי כללי מאופיין בתחרות מועטה, בין היתר בשל הקושי של חברות חדשות להיכנס לשוק, לנוכח הצורך לקבל זיכיון מרש"ת, ובהינתן כמות מוגבלת של מסופים. כמו כן, קשה, לדברי הרשות, למשלחים ולבלדרים, הזקוקים לשירותי המסופים, לעבור ממסוף למסוף.

בדיקת רשות ההגבלים העסקיים מצאה, כי חברות התעופה מתקשרות בדרך כלל עם מסוף מטענים אחד. המשלחים בוחרים את חברת התעופה שתוביל את הסחורות על פי פרמטרים שונים, אך אין ביכולתם לקבוע את זהות מסוף המטענים אשר נקבע על ידי חברת התעופה. יחד עם זאת, נדרש המשלח לשלם בגין מסוף המטענים – אותו הוא לא בחר – בגין שירותי פריקה, טעינה ואחסנה. על כן המשלח, הפועל בשם יבואנים ויצואנים של סחורות, הוא בגדר "לקוח שבוי" של מוסף המטענים, ויכולת המיקוח שלו לשם הורדת המחירים שהוא משלם פחותה.

בעקבות הצעדים שהממונה שוקל, צפויים המשלחים לשלם ישירות לחברות התעופה את כל התשלומים עבור השירותים הבסיסיים, וחברות התעופה ינהלו משא ומתן עם מסופי המטען על גובה התשלום. שיטת גבייה זו, אומרים ברשות, אף נהוגה בשדות תעופה בחו"ל. על כן, הטלת איסור על מסוף המטענים לגבות את התשלומים בגין פריקה טעינה ואחסנה ישירות מהמשלחים חשובה למניעת פגיעה משמעותית בתחרות בשוק זה, ולמניעת פגיעה בציבור היצואנים והיבואנים דרך האוויר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: