אא

"זוהי מכת מוות לתעופה הישראלית"

כ-250 עובדי ארקיע וישראייר התאגדו להפגנה רועשת כנגד סגירת שדה דב בשעה ששר האוצר, יאיר לפיד הגיע לערוך טקס פרידה מן השדה. "מאות עובדים יפוטרו". זעקו המפגינים. יגאל כהן, יו"ר וועד עובדי ארקיע: "סגירת השדה תפגע אנושות בטיסות לאילת". "פספורטניוז" מביא את הקולות מן השטח

||| |||

שדה הולך ונעלם. שר האוצר יאיר לפיד ושר הבינוי והשיכון, אורי אריאל חתמו היום רשמית על צו לסגירת שדה דב הוז שבתל אביב. המהלך צפוי לקרום עור וגידים רק ב-2018, אך את העובדים המתוסכלים זה ממש לא הרגיע.

כ-250 עובדי מהם המועסקים מטעם חברות התעופה של ארקיע וישראייר, ביניהם טייסים, צוותי אוויר, קרקע, דיילות, עובדי לוגיסטיקה, מנהלה ועוד התאגדו הבוקר (רביעי) להפגנה רועשת כנגד סגירת שדה התעופה דב הוז שבתל אביב. 

מועד ההפגנה נקבע במקביל להגעתו של שר האוצר, יאיר לפיד למתחם לצורך עריכת טקס פרידה לשדה. השר ופמלייתו נכנסו דרך כניסה צדדית במטרה להתחמק מן ההמון הזועם שלא ידע את נפשו מרוב כעס. 

"זהו יום שחור למדינת ישראל", סיפר בקול שבור, יגאל כהן, יו"ר וועד עובדי ארקיע ל-"פספורטניוז" תוך פריסת טענותיו כנגד לפיד. "שר האוצר פועל ממניעים של יחסי ציבור והחליט לערוך כאן טקס הזוי לסגירת שדה דב, דווקא בשעה הוא צריך לעסוק בבעיות האמיתיות והאקוטיות של המדינה שדורשות טיפול. הוא מטריד את כל הארץ ועוצר טיסות בשדה בשביל טקס שאין לו שום הצדקה או לגיטימציה".

כהן המשיך לשפוך את זעמו על לפיד ואמר. "סביר להניח שבגמר הטקס יעלה אדון לפיד הנכבד פוסט בפייסבוק בו הוא מתפאר כיצד הצליח לפתור את מצוקת הדיור, מה שרחוק מהמציאות ואפילו לא קרוב אליה. אם הוא חושב לתומו שבשטח הזה יקומו דירות לזוגות צעירים או כדירות עמידר הוא טועה. המשמעות של סגירת השדה ידועה לכולנו ותביא לפגיעה אנושה והפסקה כמעט טוטאלית בתחלופת הטיסות לאילת".

גם גזבר הוועד, צחי וייס התייחס להשלכות סגירת שדה התעופה בלב העיר תל אביב, שעל פי ההערכות צפוי לסגור סופית את שעריו ב-2018. "לצערי פירוש הצעד הזה יביא להפסקת כל פעילות התעופה האזרחית. לא רק שסוגרים את שדה דב, אלא גם מעמיסים על נתב"ג שלא יוכל לקלוט כמות כה אדירה של נוסעים.

בהמשך הדבר יגרום גם לסגירת שדות תעופה נוספים כמו בהרצליה או חיפה. לא סתם כולנו כאן מוחים. זוהי מכת מוות לענף התעופה והכול בגלל מגלומניות של שרי הממשלה שמגלים אטימות מרגיזה".

לטונים הגבוהים שאפפו את מתחם החנייה שמחוץ לשדה אחראית הייתה עליזה בלאיש, מזכירת הוועד הארצי אשר הביעה חשש באשר לקו התעופה בין העיר אילת למרכז הארץ. "ראשית, לא מובן לי ממתי עורכים טקסים לסגירה של מקום בשעה שהמשמעות היא חיסול מקומות עבודה למאות אנשים. זהו הלחם העיקרי שלנו וכעת הוא הולך להילקח מאיתנו. הולכים לנתק בלי לתת דין וחשבון כ-60 אלף תושבים מאילת והערבה למרכז. רק לחשוב איזו מסכת עינויים תעבור על חולים אונקולוגיים שיצטרכו להגיע לבתי החולים במרכז לשם טיפול, עושה לי רע". 

עוד הוסיפה בלאיש, בעלת וותק של 36 שנים בארקיע. "לא חשבו על כך שנתב"ג בין כה וכה הוא שדה עמוס מאוד. הסיכוי שלאחר החתימה על הסכם "השמיים הפתוחים" חברות התעופה הישראליות יקבלו בו סלוטים (זמני המראה ונחיתה) הוא קלוש, מה שיגרום לפגיעה רצינית בתעופה הפנים ארצית".

תגובות:

ממשרד התחבורה נמסר: "נוכח אילוצים משפטיים ובטחוניים היה על משרד התחבורה וממשלת ישראל להיערך לפינוי שדה דב ולהפעלת שירותי תעופה אלטרנטיביים. במסגרת זו נבחנו הדברים ונחתם הסכם למימון היערכות נתב"ג להפעלת הטיסות המסחריות ולכך נערכת רשות שדות התעופה.

תפקידי כשר התחבורה הוא לקדם הקמת שדות תעופה אך גם להיערך ליצירת אלטרנטיבות במקרים של פינוי פיצוי. כל הצעה ביחס להארכת מועדי פינוי השדה לטיסות אזרחיות תהיה מקובלת עליי, בכפוף לאילוצים הבטחוניים ולהסכמת מינהל מקרקעי ישראל וכנ"ל לגבי רעיונות נוספים בתחומי השימוש בקרקע לתעופה".

מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "הנהלת ארקיע מבינה לליבם של העובדים החרדים למקור פרנסתם ובטוחה שאלו ינהגו באחריות על מנת לצמצם את הפגיעה בנוסעים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: