אל על "המריאה" ברבעון השני של השנה בזכות הוצאות והכנסות מימון
רווח של 3.7 מיליון דולר לעומת הפסד של 6.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות גדלו ל-529.7 מיליון דולר והרווח התפעולי צמח ל-7 מיליון דולר לעומת 2.4 מיליון דולר. עלייה של 23% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט
חברת אל על, שנמצאת בימים אילו בנקודת הכרעה לגבי עתיד החברה, יכולה לסמן רבעון שני טוב. החברה סיימה את הרבעון עם רווח של 3.7 מיליון דולר לעומת הפסד של 6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה סיימה את המחצית השנה הראשונה עם הפסד של 28.7 מיליון דולר לעומת הפסד של 29.3 מיליון דולר אשתקד.
ההכנסות ברבעון השני צמחו ל-529 מיליון דולר לעומת 516.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות ההפעלה גדלו ל-447.7 מיליון דולר לעומת 438.7 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-81.9 מיליון דולר לעומת 78.1 מיליון דולר אשתקד.
אחד הסעיפים שעשו את ההבדל הגדול זהו סעיף הוצאות והכנסות המימון. הוצאות המימון ירדו ל-8.4 מיליון דולר לעומת 10.6 מיליון דולר אשתקד. הכנסות המימון הסתכמו בסך של 6.3 מיליון דולר לעומת 286 אלף דולר אשתקד.
ההון העצמי של החברה נכון ליום 30 ליוני הסתכם בכ-107 מיליון דולר. יתרות המזומנים, שווי המזומנים ופיקדונות לזמן קצר בתאריך זה הסתכמו לסך של 121.9 מיליון דולר.
הגידול של כ-2.5% בהכנסות ברבעון השני נובע מגידול של 4% בהכנסות מנוסעים כתוצאה מגידול בכמות הנוסעים המוטסת בקיזוז קיטון בתשואה לנוסע-ק"מ. ההכנסות מטיסות שכר קטנו בכ-12.9% כתוצאה מקיטון הפעילות של חברת הבת סאנדור. ההכנסות מהובלת מטענים קטנו בכ-6.4%.
שיעור התפוסה בטיסות הסתכם בכ-82.4% בדומה לשיעור התפוסה ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA הסתכם בכ-31.9 מיליון דולר לעומת כ-29.7 מיליון דולר אשתקד.
נתח השוק של אל על עלה מ-33.7% ל-33.8%. ההוצאות עבור דלק סילוני קטנו בכ-7.5 מיליון דולר, שיעור קיטון של כ-4%, אך הגידול בפעילות החברה הגדילה את ההוצאות לדלק סילוני בכ-5.8 מיליון דולר .
כמו כן, נרשמה עלייה של 23% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט.
שקדי, מציין בין השאר בדבריו היום, כי הוא מצפה מנציגות עובדי אל על לגלות אחריות ולגבש הסכם עבודה באופן מיידי