אא

השיפור נמשך: אי.די.בי תיירות סיימה את הרבעון השני עם הפסד של 9 מיליון שקל

זאת לעומת הפסד של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. קבוצת ישראייר סיימה את המחצית הראשונה של השנה, לראשונה בתולדותיה, ללא הזרמת כספים מצד בעלי מניותיה. EBITDA עבר לראשונה לפסים חיובים

| |
קבוצת אי.די.בי תיירות ממשיכה להציג שיפור בתוצאות. הקבוצה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הפסד של 9 מיליון שקל והכנסות של 253 מיליון שקל, לעומת הפסד של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והכנסות של 304 מיליון שקל.

בששת החודשים הראשונים של השנה הקבוצה רשמה הכנסות של 462 מיליון שקל לעומת הכנסות של 515 מיליון שקל אשתקד, והפסד של 30 מיליון שקל לעומת 47 מיליון שקל אשתקד.

ה-EBITDA של אי.די.בי תיירות במחצית הראשונה של השנה הסתכם ברווח של 9 מיליון לעומת הפסד של 2 מיליון בתקופה המקבילה של 2012 והפסד של 23 מיליון בתקופה המקבילה ב-2011.

הסיפור הגדול הוא קבוצת ישראייר, שסיימה את המחצית הראשונה של שנת 2013, לראשונה בתולדותיה, ללא הזרמת כספים מצד בעלי מניותיה. על אף השחיקה המשמעותית בשער החליפין של הדולר ביחס לאשתקד, שחיקה אשר פוגעת בשיעור הרווח הגולמי של החברה, ישראייר הצליחה להשיג שיפור ב-EBITDA של כ-2.5 מיליון שקל ביחס לאשתקד.

ההכנסות עמדו בחצי השנה הראשונה על 349 מיליון שקל לעומת 336 מיליון שקל, הרווח הגולמי עמד על 29 מיליון שקל לעומת 31 מיליון שקל, ההוצאות התפעוליות עמדו על 30 מיליון שקל לעומת 34 מיליון שקל, EBITDA עמד על הפסד של 0.7 מיליון שקל שלמעשה זהו EBITDA של אפס, לעומת הפסד של 3.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד והפסד של 23.5 מיליון שקל בחצי הראשון של 2011, שזהו שיפור דרמטי בכל קנה מידה.  

המחצית הראשונה של שנת 2013 מבחינת קבוצת ישראייר התאפיין בשינוי מצב ההפעלה של הסיטונאות והשלמת המיזוג בינה לבין חברות התעופה. מתוך כ-60 אלף נוסעים, שטסו במסגרת הסיטונאית בתקופה זו, כ-40% טסו בטיסות ישראייר, זאת, בהשוואה, ל-25% מסך הנוסעים שטסו בסיטונאות בתקופה המקבילה אשתקד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: