אא

שברו את החומה הסינית: תוגדל תדירות הטיסות בקו ישראל-סין

על פי הסכם שנחתם בין מנהל רת"א ועמיתו הסיני, יורשו חברות תעופה בכל מדינה להפעיל עד 14 טיסות נוספות בין שני היעדים לעומת 3 כיום. שר התחבורה, ישראל כץ לאחר החתימה. "מאמין כי ההסכם עשוי להביא מאות אלפים ואף מיליוני סינים לישראל"

|| ||

פריצת דרך ביחסי התעופה בין ישראל לסין. שתי המדינות חתמו השבוע על הסכם תעופה חדש במסגרתו תורחב באופן משמעותי מכסת הטיסות בקווי התעופה המחברים ביניהן.

על פי ההסכם שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום לעמיתו הסיני, לי ג'יאקסיאנג, תוכל כל מדינה להפעיל עד 14 טיסות שבועיות וסדירות בנוסף ל-7 טיסות מטען בקווי התעופה המחברים בין השתיים.

נכון להיום היקף התנועה השנתי בטיסות הישירות בקו תל אביב - בייג'ינג' מסתכם בכ-50 אלף נוסעים, כאשר 30 אלף מתוכם נוהגים לטוס בין ישראל לסין דרך יעדי ביניים, כך על פי רום.

משמעות ההסכם שנחתם צפויה להרחיב באופן משמעותי את אפשרויות חברות התעופה ליישום הסכמי "Code Sharing" על הקווים בין שתי המדינות, לרבות בין חברות תעופה ישראליות וסיניות ואף על קווים פנים ארציים בין שבע נקודות שונות בסין.

"תמריץ למימוש הפוטנציאל התיירותי"

במהלך פגישה שהתקיימה שלשום בשעת ערב בין משלחות התעופה משתי המדינות, הסבירו האחרונים כי הסיבה להיעדר הפעלת קו תעופה בין תל-אביב לבייג'ינג' עד היום נבעה בראש ובראשונה בשל המחסור בכוח אדם מקצועי ולאור הצמיחה הגבוהה של הענף בסין.

לטענתם, ישנו גידול עצום בביקוש לטיסות פנים ארציות וכי אין מספיק טייסים המסוגלים לעמוד בביקוש הגובר.

אף על פי כן ועל רקע האווירה החיובית ששררה בפגישה בין הצדדים הציע ראש מנהל התעופה הסיני לקלוט לשורותיו טייסים ישראלים בחברות התעופה סיניות, זאת על מנת לאפשר הפעלתו של קו תעופה ישיר לישראל בעתיד כעובדים של חברות סיניות.

 עם חתימת ההסכם דאג להתייחס שר התחבורה, ישראל כץ להשלכותיו על התיירות הישראלית בעתיד תוך שהוא מתקשה להסתיר את שביעות רצונו. "אני מאמין כי ההסכם עשוי להביא לישראל מאות אלפים ואף מיליוני סינים המעריצים את ההיסטוריה של עם ישראל ואת האתרים היהודיים המושכים אליהם מיליוני מבקרים מכל העולם", סיפר בהתרגשות. 

בהמשך דבריו ציין כץ כי ההסכם צפוי להעניק תמריץ לטובת מימוש הפוטנציאל הענק של תיירות נכנסת מסין ויגדיל את החשיפה של ישראל כיעד תיירותי לשווקים נוספים בעתיד".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: