אא

הגורם להתרסקות המטוס באילת: טעות אנוש

העברת ידית ברז הדלק למצב כבוי במהלך הנחיתה הובילה לטרגדיה בה נהרג יגאל ברייטמן ז"ל, כך עולה מדו"ח חוקר התאונות האוויריות הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז

| |

כמעט חודש לאחר הטרגדיה בה קיפח רואה החשבון, יגאל ברייטמן ז"ל את חייו בהתרסקות מטוסו בסמוך לכניסה לעיר אילת, מפרסם השבוע חוקר התאונות האוויריות הראשי של משרד התחבורה, עו"ד יצחק רז את ממצאיו לפיהם הגורם המרכזי לתאונה הינו טעות אנוש. 

על פי דו"ח החקירה, לקראת הנחיתה התכונן הטייס להעביר את ידיות ברזי אספקת הדלק מהמיכלים החיצוניים לפנימיים, אך בעקבות טעות אקראית סגר בשוגג את ברז דלק מנוע ימין תוך העברתו למצב כבוי (OFF), מהלך שגרם לכיבוי המלא של המנוע תוך זמן קצר.

לדברי עו"ד רז, מאחר שמדחף (פרופלור) המטוס המשיך להסתובב, כיבוי המנוע בנתוני ההנמכה והכוח בהם היה מצוי המטוס, לא הורגשו והיו קשים מאוד לזיהוי. 

הבנה שגויה של הנחיות הפקח

עוד עולה מפענוח החוקר את קלטות קשר הרדיו והמכ"ם לצורך ניתוח נסיבות התאונה כי לקראת הנגיעה במסלול הנחיתה בעיר הדרומית, החליט ברייטמן ז"ל "ללכת סביב", ככל הנראה עקב הבנה שגויה של הנחיות הפקח למטוס שטס אחריו.

האחרון פתח את שתי המצערות לכוח מלא ומאחר שרק המנוע השמאלי פעל, נוצרה א-סימטריה חריפה אשר גרמה למטוס לסטות לפנייה אלכסונית, חדה ובלתי נשלטת לכיוון מערב, מה שהוביל לצלילתו אל הקרקע ולהשלכות הטראגיות.

כזכור, ב-1 לאוגוסט התרסק מטוס הפייפר הדו מנועי מסוג "נבאחו", ועליו ברייטמן שנהרג במקום ושני נוסעים נוספים שנפצעו באורח קשה ובינוני. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: