אא

יו"ר ועד ארקיע לשר התחבורה: "הוליכו אותך שולל"

יממה לאחר הודעת אל על על הפסקת טיסות היום לאילת פנה הבוקר יו"ר הוועד הארצי של עובדי ארקיע במכתב זועם לשר התחבורה, ישראל כץ. "הסיבה המרכזית להחלטת אל על - חוסר רווחיות ותו לא. עשו לך מעשה פולישוק". אל על בתגובה: "בטיחות נוסעינו מעל לכל"

| |

24 שעות חלפו מאז הודיעה אל על במפתיע על הפסקת פעילות קו הטיסות היומיות לאילת והאווירה המתוחה סביב הסאגה מסרבת להירגע.

הראשון להרים את הכפפה ולהגיב בנושא היה יו"ר הוועד הארצי של עובדי חברת ארקיע, יגאל כהן המלין באופן נרחב על התנהלות אל על ומשרד התחבורה בשלוש השנים האחרונות. "כל ההתנהלות סביב הקו לאילת בתקופה האחרונה היא פשוט שערורייתית", הבהיר. "מלכתחילה אל על בחרה להיכנס לקו רק במטרה לנגח את ארקיע כתגובה על כך שהתחלנו בעבר לנסוע לפאריס".

מה עם שיקולי רווחיות? מענה על צרכי הלקוחות?

"תאמין לי, אל על כבר מזמן חיפשו לרדת מהקו הזה ומצאו את התירוץ הנפוץ של "שיקולי בטיחות". זהו מונח הסברתי מנצח שהציבור לעולם לא יתווכח איתו. כואב לי שבשלוש השנים שחלפו פוטרו לא מעט עובדים בגלל צמצום הקו לאילת, בשעה שמלכתחילה היה ברור שלא מדובר בקו רווחי לאל על".

כהן המשיך לפרוס את משנתו הפעם במכתב זועם ששלח ישירות לשר התחבורה, ישראל כץ בו הביע את זעקת העובדים. "עוד בפברואר 2010 בשעה שאנשי לשכתך התפארו בכך שהמהלך יפחית במאות שקלים את מחירי הטיסות עקב התחרות, זעקתי לעומתם בשם עובדי ארקיע שהמהלך נועד אך ורק לפגיעה בחברת ארקיע ועובדיה.

כל הטיעונים בנושא התגלו כאחיזת עיניים וכשקר אחד גדול ומוכיחים כיום בצורה ניצחת כי המטרה סומנה מראש וכי השיקולים המקצועיים והעניינים נדחקו לשוליים".

כהן הסביר כי למרות העובדה שאינו מאשים את כץ על ההחלטה השגוייה לטעמו, הוא מתקשה להסתיר את אכזבתו הרבה מהאיש. "עשו לך מעשה פולישוק", המשיך לגולל את כאבו במכתב. "אני בטוח שהגורמים השונים בענף הציגו בפניך מצגות עם פירוטכניקה מדהימה והוליכו אותך שולל".

מאל על נמסר בתגובה: "כניסתה של אל על לקו לאילת הייתה ועודנה בשורה צרכנית אשר מגדילה את התחרותיות בענף והוזילה את מחירי כרטיסי הטיסה לאילת. הקו לאילת מהווה חיבור חשוב לתיירים המגיעים לנתב"ג וממשיכים אליה. 

מיום קבלת הרישיון ביקשה אל על להגדיל את מספר הטיסות בקו ללא הגבלה ולצערנו, בניגוד למדיניות שמיים פתוחים של שר התחבורה, דווקא בקו זה לא ניתנה לה האפשרות לטוס יותר מ 4 טיסות ביום.

אנו קוראים לשר התחבורה להכריז על "שמיים פתוחים" גם בקו לאילת ואין לנו ספק שעם הכרזה כזו נגדיל את כמות התדירויות לאילת.  אל על הגיע בזמן קצר ל- 18% נתח שוק בקו לאילת וזאת למרות מגבלה של שר התחבורה להפעיל 3 תדירויות בלבד, שעלתה לאחרונה ל- 4. 

על אף כל האמור, אל על בחרה לשים את בטיחות נוסעיה מעל לכל השיקולים האחרים ולהפסיק את טיסות הבוקר לאילת.  כל אמירה אחרת היא מניפולציה שלא מן העניין. אנו מציעים לא לחבר בין הנושא המסחרי לבטיחותי שכן אין ביניהם כל קשר. עם כל ההערכה ליו"ר וועד עובדי ארקיע, מן הראוי שכל אחד יתמקד בתחומו".

ממשרד התחבורה טרם נמסר: "החלטת השר כץ לאשר לחברת אל על להפעיל טיסות יומיות לאילת לצד ארקיע וישראייר, הוכיחה את עצמה והביאה לגידול  של כ- 25% במספר הטסים לאילת וכן לירידה במחיר כרטיס הטיסה הממוצע.

בניגוד לנבואת הזעם של עובדי ארקיע, כניסת אל על לפעילות בקו לאילת לא גרמה כלל לפיטורים של עובדים בחברות התעופה הישראליות והביאה לפריחה בענף התיירות באילת. 

מהנתונים עולה שגם בחברות ארקיע וישראייר, מספר הנוסעים לאילת לא רק שלא ירד אלא אף רשם גידול. משרד התחבורה ימשיך לקדם את התחרות בין חברות התעופה, לטובת אזרחי מדינת ישראל, הנהנים כיום מתדירות גבוהה יותר של טיסות לאילת ובמחירים נמוכים יותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: