אא

משבר תעופה חמור באיראן: למעלה מ-100 מטוסים מושבתים

אמנם לא מדובר במטוסי קרב אך גורמים במדינה מדווחים על השבתת יותר מ-60 אחוזים מצי המטוסים האזרחיים של חברת התעופה "אירן אייר" בשל תקלות טכניות ותחזוקה לקויה

| |

על רקע קולות הפיוס הנשמעים בעת האחרונה מכיוונה של איראן ומנגד הטלת הספק מצידו של נתניהו באשר לאמינות כוונותיה, מדווחים היום גורמים באיראן על מחדל תעופתי חמור במדינה.

אחד מאותם גורמים הוא מנכ"ל חברת התעופה איירטור, סירוס באהרי שבראיון לכלי תקשורת באיראן בתחילת החודש חשף כי למעלה מ-60 אחוזים מצי המטוסים (המוערך בכ-220) של חברת התעופה הלאומית במדינה, "אירן אייר" המיועדים לצורך טיסות פנים מושבתים מכל פעילות בשל תקלות טכניות ותחזוקה לקויה. 

"אירן אייר נמצאת בתקופה קשה מאוד ומתקשה להתחרות מול חברות התעופה הזרות", הוסיף בהרי. "חוסר היכולת לתקשר עם יצרנים וחברות בעולם בשל החרם שמוטל על המדינה. כתוצאה מכך החברה נאלצת להציע מחירי כרטיסים לטיסות פנים במחירים זולים מאוד הגוררים הפסדים נכבדים".

יחד עם זאת, סיבה נוספת להשבתת המטוסים כפי שעולה בנוסף ממקורות במדינה נובעים מהמצב הכלכלי הקשה בו מצויה איראן. כך למשל צוטט יו"ר החברה, עבדול-ראזה מוסאווי כשהלין על כך שהחברה אינה מסוגלת לשלם את מרבית החובות על הוצאות דלק למשרד האנרגיה האיראני. 

חברת "אירן אייר" הינה חברת התעופה הלאומית של הרפובליקה האיסלאמית באיראן (נוסדה ב-1946) מחזיקה כיום בצי מגוון של עשרות מטוסים מדגמי איירבוס, בואינג, פוקר, דאגלס ומק-דונל הטסים לכ-80 יעדים סך הכול.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: