אא

טסים לאירופה השבוע? חשש לשביתת ענק בשדות תעופה מרכזיים מיום חמישי

נציגי ארגוני פקחי התעופה האווירית באירופה קוראים לשביתת ענק החל מיום חמישי הקרוב. הסיבה: כוונת האיחוד האירופי ליזום מהלך ליצירת מרחב תעופה אירופי אחיד. ניסיונות בזק של חברות התעופה לטרפד את השביתה. גם ישראל עלולה להינזק

טסים לאירופה השבוע? על פי הערכות גורמי תעופה ברחבי היבשת צפוי יום חמישי הקרוב להוות ״גיהנום״ של ממש עבור הנוסעים. הסיבה: החלטת ארגון הגג של איגוד פקחי התעופה האווירית באירופה (ATCEUC) להשבית באופן מאסיבי את מערך התעופה ביבשת.

הרקע למשבר כפי שמסבירים גורמים באיגוד הכולל 14 אלף חברים ב-28 מדינות ברחבי היבשת (ביניהן גרמניה, צרפת, ספרד ופורטוגל. איטליה עשויה להצטרף לשביתה בשבוע השני במידה ויימשך) מקורו ביוזמת האיחוד האירופי ליצירת מרחב תעופה אירופי אחיד על חשבון מרחבי התעופה הלאומיים הנהוגים בכל מדינה כיום באופן עצמאי. כמו כן חוששים באיגוד מהרפורמה המקיפה של האיחוד שלטענתם עלולה לגרום לפיטורים המוניים של עשרות אלפי עובדים ולירידה בהשקעה בבטיחות.

על כל פנים, השביתה המתוכננת במידה ואכן תתקיים תהווה חלק מיום פעילות נרחב אותו מארגן האיגוד מבעוד מועד שצפוי לכלול ביטולים של מאות טיסות, עיכובים משמעותיים בהמראות ונחיתות לצד מאות אלפי נוסעים מתוסכלים.

גם ישראל עשויה להינזק מהשלכות השביתה כאשר המראות ונחיתות בנתב"ג של חברות תעופה אירופאיות יושפעו גם כן מהעיצומים. איום ההשבתה צפוי להיות חמור עוד יותר עקב כוונת אלפי פקחי הטיסה שלא לאפשר גם מעבר במרחב האווירי של חלק מהמדינות, בצעד שעלול "לסגור" את אירופה.

בחברות התעופה כאמור חוששים מאוד מנזקי השביתה שעלולה לגרום להן לנזקים כלכליים משמעותיים וכבר החלו בהפעלת מכבש לחצים מאחורי הקלעים במטרה לטרפד את השביתה. סימן חיובי נוסף מבחינתן התקבל השבוע ממקור צרפתי הטוען כי נציגי איגודי עובדי תעופה במספר מדינות עשויים לזנוח את רעיון ההשבתה בחמישי, זאת לאחר שבכירים באיחוד האירופי הסכימו לערוך עימם פגישה למטרת יישור ההדורים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: