אא

ישי דוידי לא ירכוש את אל על

איש העסקים מקרן פימי לא יכנס כמשקיע בחברת התעופה ובאל על כבר מחפשים רוכשים אחרים. לפי שעה , לא ימהרו להשקיע בחברה במתכונתה הנוכחית

| |

איש העסקים ישי דוידי מקרן פימי לא ישקיע באל על.

דוידי (51), מייסד ומנכ"ל קרן ההשקעות הפרטיות פימי, התנה את הצלחת המשא ומתן לכניסה כמשקיע בחברת התעופה בהשגת הסכם בין הנהלת אל על לוועד העובדים ואף העניק לשם כך מספר ארכות להשלמת העסקה. אולם ציפיות לחוד ומציאות לחוד - עד עתה בהנהלת החברה טרם הצליחו לעשות זאת, מה שבסופו של יום סתם את הגולל על העסקה. 

כזכור, הארכה האחרונה, שניתנה לחברה על ידי פימי ב-28 באוגוסט, נכנסה לתוקף יומיים לאחר מכן (30/8) ותימשך עד ליום שלישי בשבוע הבא (15/10), אז צפויה קרן ההשקעות להודיע פומבית על כך שהיא יורדת מאפשרות הכניסה כמשקיעה לחברה.

במקביל: נמשכים החיפושים אחר משקיע חדש

חרף העובדה כי באל על צפויים לרשום רבעון שלישי מצוין ומעל למצופה, הרי שהדבר עדיין לא מסוגל לכפר על הבעיות וההוצאות הכבדות איתן נאלצת החברה להתמודד .

כעת החברה עומדת בפני סיטואציה מורכבת, שבראשה חיפוש אחר משקיע חלופי. בהנהלת החברה מודעים לכך וכבר תרים אחר משקיעים פוטנציאליים, אולם גם אלו אינם צפויים למהר ולהשקיע בחברה, עקב מצבה והבעיות השונות איתן היא מתמודדת, דוגמת ההסכם עם ועד הטייסים. 

מלבד זאת, באל על מבינים היטב כי על מנת להפוך לחברה יעילה עליהם להמשיך ולהפעיל לצד צי הטיסות ארוכות הטווח גם חברת לואו קוסט לטיסות קצרות במטוסי ה-737 החדשים, זאת באמצעות רכישת חברת בת חדשה (ישראייר לדוגמא) שתגביר את יכולת התחרותיות שלה. 

במתכונת הנוכחית, באל על לא מסוגלים להשתמש בטייסי החברה, בתנאים אותם הם דורשים. על כן המפתח לכניסת משקיע חדש טמון בהסכם חדש עם ועד הטייסים, עימו תוכל החברה לצאת לדרך חדשה. 

גורם המקורב למשא ומתן שמקיימת אל על סיפר ל-"פספורטניוז" כי "ברמת ההוצאות לטובת שכר הטייסים, אף אחד לא יסכים להיכנס לאל על".


ישי דוידי. החליט להישאר בחוץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: