אא

הוסרו המכשולים: אג'יאן איירליינס תרכוש את אולימפיק אייר

האיחוד האירופי הסכים להצעת הרכישה המחודשת של החברה העומדת על 72 מיליון אירו לאחר שסירב לה לפני כשנתיים וחצי. המשמעות: איחוד החברות והצלת מאות עובדים מסכנת פיטורים

| |

יוצאות לדרך חדשה. חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס בדרך להשלמת אחת מעסקאות התעופה המשמעותיות של השנים האחרונות, זאת לאחר שקיבלה אתמול (רביעי) גושפנקא רשמית מהאיחוד האירופי לביצוע מהלך רכישת חברת אולימפיק אייר.

הליך רכישת החברה המתחרה זכה לאישרור לאחר הגשת הצעת רכישה בסך 72 מיליון אירו (96.5 מיליון דולר) מצד הנהלת אג'יאן איירלינס שנועד בין היתר להציל מאוד מעובדי אולימפיק שנכנסה לחובות כבדים בשנים האחרונות לאחר קריסת הממשל אשר אמון היה עד המשבר הכלכלי הקשה במדינה ב-2010 על ניהולה.

אתמול כאמור הסירו ראשי האיחוד האירופי את המכשולים להגבלת התהליך, בניגוד לניסיון לפני כשנתיים וחצי בה הגישה אג'יאן איירליינס בקשה לרכוש את החברה, אך נתקלה בהטלת וטו מצד חברי האיחוד על המהלך בשל חשש מפגיעה בתחרויות בשוק התעופה המקומי ביוון.

חואקין אלמוניה, נציב התחרות באיחוד האירופי ניסה להסביר את פשר הההחלטה לאשר את ההצעה השנייה של אג'יאן איירליינס וסיפר. "ברור לנו שבעקבות המשבר הכלכלי המתמשך ביוון שגרם לבעיות פיננסיות קשות באולימפיק, היא הייתה נאלצת לעזוב את שוק התעופה בקרוב בכל מצב. על כן החלטנו לאשר את המהלך כיוון שלא תהיה לה השפעה שלילית על התחרות בשוק".

ומה באשר לגזרה הישראלית? אג'יאן איירליינס מפעילה נכון להיום טיסה יומית אחת בקו תל אביב - אתונה ובמהלך חודשי הקיץ והחגים טיסות ישירות ותכופות לאיים השונים במדינה, לרבות רודוס, כרתים וקוס. טרם ברור האם ישתנה מספר הטיסות לישראל בעקבות האיחוד.



אולימפיק. עתידה להיעלם מענף התעופה המקומי לאחר שנקלעה לחובות כבדים. צילום: אתר האינטרנט של החברה 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: