אא

אפשר לנשום לרווחה: נדחתה שביתת פקחי התעופה באירופה

לאחר חשש ממאות ביטולים ועיכובים בטיסות ברחבי אירופה שהייתה אמורה להתחיל היום הכריזו באיחוד האירופי כי ישקלו מחדש את את היוזמה למרחב תעופה אירופי אחיד

| |

צפירת הרגעה לענף התעופה האירופי. ארגון עובדי ופקחי רשויות שדות התעופה ביבשת הודיע כי החליט להשהות לעת עתה את "יום הפעילות" אותו תיכנן בתקופה האחרונה ולהימנע מלשבש ולהשבית עשרות שדות תעופה ומטוסים.

כזכור בימים האחרונים התכוננו בענף התעופה האירופי מחשש לשביתת ענק הכוללת מאות ביטולים ועיכובי טיסות ברחבי היבשת שעתידה הייתה להשפיע על מאות אלפי נוסעים פוטנציאליים ולגרום לנזקים כספיים עצומים לחברות תעופה ביבשת (ההערכות מדברות על הפסד של 230 מיליון דולר ו-850 אלף נוסעים שהיו נפגעים מהמהלך). הרקע: יוזמת האיחוד האירופה ליצור מרחב תעופה אירופי אחיד על חשבון העצמאות התעופתית שניתנת כיום לכל מדינה.

נשיא ארגון הגג של איגוד פקחי התעופה האווירית באירופה (ATCEUC), וולקר דיק, התייחס לדחיית "יום הפעילות" למועד בלתי ידוע והצהיר כי "הארגון שמח על ההזדמנות החדשה לדיאלוג בין הצדדים וקורא לשקול תוכנית חדשה שתשאיר למדינות את הבלעדיות והעצמאות לשלוט על מרחב התעופה שלהן, זאת על רקע השלכות המשבר הכלכלי העולמי שפגע עמוקות בענף בשנים האחרונות".

אולם באותה נשימה מבהירים בארגון כי במידה ולא תתגבש תוכנית אשר תראה עין בעין את העובדים, לא יהססו מלממש את איומי השביתה כבר בתקופה הקרובה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: