אא

מחקר: חשיפה לרעש מטוסים מגבירה הסיכוי למחלות

מחקרים בבריטניה וארה"ב מצאו קשר בין חשיפה מוגברת לרעש מטוסים לסיכוי גבוה יותר לחלות במחלות לב. רופאה אמריקנית: "זהו איום בריאותי על כלל אוכלוסיית העולם"

| |

מתגוררים בסמוך לשדה תעופה? מתכוננים לרכוש קרקע באזור נתב"ג או שדה התעופה הנבנה בתמנע? שני מחקרים שנערכו לאחרונה בבריטניה עשויים לגרום לכם להתחרט בטענה כי חשיפה מוגברת לרעש מטוסים מעלה את הסבירות לפגיעה כתוצאה ממחלות לב.

במסגרת אחד המחקרים שנערך בבריטניה בחנו החוקרים את שיעורי מחלות הלב בקרב 3.6 תושבים המתגוררים בסמוך לשדה התעופה העמוס הית'רו שבלונדון הנחשב לאחד העמוסים בעולם ובו חולפות מדי יום מאות טיסות לרחבי העולם.

תוצאות המחקר הראו כי קבוצת אנשים זו מצויה בסיכון גבוה יותר לאישפוז כתוצאה ממחלות לב, לרבות שני אחוז מקבוצת הנבדקים שסיפרו בנוסף כי הם נחשפים באופן תדיר לרעש המטוסים גם בשעות הלילה.

המחקר השני נערך בארה"ב וכלל מדגם מייצג מתוך נתוני למעלה מ-6 מיליון תושבים בגילאי 65 פלוס שהתגוררו בסמוך ל-89 שדות תעופה במדינה במהלך שנת 2009. תוצאות המחקר הראו כי התושבים שהתגוררו באזורים אלו נחשפו לרעש הגבוה ב-10 דציבלים מהמותר שבמקביל העלה את סיכויים להתאשפז כתוצאה ממחלות לב ב-3.5 אחוזים (!)

"למרות הסברה שנזקי רעש המטוסים משפיעים רק על בעיות שינה או מהווים מקור לעצבנות, המחקרים הללו מוכיחים את האיום הבריאותי האמיתי על כלל אוכלוסיית העולם כתוצאה מחשיפה מוגברת לרעש מטוסים", מסבירה ד"ר סוזאן סטיינבאום, קרדיולוגית בבית החולים לנוקס היל שבניו יורק. "אין ספק שיש לקחת את הנתונים והמחקרים הללו בחשבון כאשר מתכננים מעבר דירה או טיול מתוכנן בסביבה נמלי התעופה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: