אא

מבקר המדינה נגד רש"ת: "יכולתה לבצע פרוייקטים גדולים טעונה שיפור"

מבקר המדינה מבקר בדו"ח השנתי את הרשות שלא השלימה את תכניות הפיתוח שאישר הממשל והשקיעה 26 מיליון שקלים לאפיון המערכת, זאת לפני עריכת בדיקת כדאיות עבורה והקפאת הפיתוח. ביקורת גם על שדה התעופה בתמנע

מבקר המדינה VS רשות שדות התעופה. במסגרת הדו"ח שפורסם אתמול (שלישי) אחר הצהריים עולות שורה של ליקויים בהתנהלות הרשות.

ראשית מציין המבקר בפתח דבריו בדו"ח כי הרשות לא השלימה את תכניות הפיתוח שאישרה הממשלה במהלך השנים, תכניות שהיקפן הכספי גדול. כמו כן מוסיף האחרון כי תהליך הקמתה של מערכת משולבת חדשה לבידוק, מיון ושינוע של כבודת נוסעים התמשך, עלות ההקמה גדלה, כדאיותה הכלכלית קטנה והצטבר פיגור בלוח הזמנים לביצועה.

המערכת המשולבת עצמה כוללת מכונות מסוגים שונים המצריכים עובדים מיומנים לשם הפעלתם. הביקורת העלתה בנוסף כי הרשות לא כללה כל בדיקת כדאיות כלשהיא שנועדה לבחון את עלות העסקתם של עובדים אלו.

עוד חושף המבקר תקציב הראשוני שנדרש עבור הקמת המערכת המוערך בכ-300 מיליון שקלים, כאשר ביוני 2012 כבר העריכו אותו ב-357.6 מיליון שקל. 

בנוסף, עד סיום הביקורת השקיעה הרשות כ-26 מיליון שקל בהקמת מערכת האפיון. המבקר הפנימי של הרשות מצא בעצמו ליקויים וכשלים בהתנהלות הפרוייקט, בסדרי מנהל ובהתקשרויות עם חברות ייעוץ.

בעקבות דו"ח המבקר הפנימי החליטה הרשות להקפיא את המשך הפיתוח והעבירה את האחריות לחטיבת הביטחון ברשות.

דחיית בהשלמת מגדל הפיקוח - עיכובים בתכנון השדה בתמנע

ביקורת נוספת שמעלה המבקר עוסקת בדחייה מתמשכת בהשלמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג הנחוץ לשיפור שדה הראייה בנמל. בהתייחס לסוגייה זו כותב המבקר בדו"ח כי "יכולתה של הרשות לבצע פרוייקטים גדולים טעונת שיפור".

כמו כן מתייחס המבקר לעיכובים בהקמת ותכנון שדה התעופה הבינלאומי בתמנע. המבקר מציין כי כבר ביולי 2010 החליטה הממשלה כי הרשות תהיה אחראית לתכנון המפורט של שדה התעופה החדש, אולם בפועל זה החל רק ביוני 2011.

לטענת המבקר למרות ההיקף הגדול של הפרוייקטים הללו לא כללה הרשות שום נהלים לניהול פרוייקטים, אלא זאת החלה לבצע אותן רק לקראת סיום הביקורת בדצמבר 2012, אותם אישר מנכ"ל רש"ת, יעקב גנות.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "עוד בטרם הושלם ופורסם דו"ח המבקר השקיעה רשות שדות התעופה השקעות ענק בתשתיות, במגה פרוייקטים ובשיפור תחומי בטיחות, ביטחון והשירות לנוסעים בסדר גודל של למעלה מ-5 מיליארד שקלים.

הרשות עושה לילות כימים לביצוע כלל הפרוייקטים המאושרים והתוצאות ניכרות בשטח כולל טיפול בלמעלה מ-13 מיליון נוסעים בשנה". 

עוד מציינת הרשות בתגובתה כי שדה התעופה החדש בתמנע יצא לדרך.

New layer...

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: