מתכוננים לשמיים הפתוחים: "אל על תפעיל שירותי לואו קוסט"
מנכ"ל החברה, אליעזר שקדי התייחס למהלך המתגבש במסגרת אירוע השקת מטוס 737-900ER בנתב"ג . הרפורמה צפויה לצאת לדרך באביב הקרוב. לטענתו, מספר קבוצות מתעניינות בכניסה כמשקיעות. המטוס החדש יערוך מחר את טיסת הבכורה שלו לפאריס.
שיהיה במזל. חברת אל על השיקה הבוקר (רביעי) באירוע נוצץ את מטוס הבואינג 737-900ER שרכשה לאחרונה בעסקה נרחבת בעלות כוללת של 430 מיליון דולרים.
במסגרת העסקה הכוללת רכישת צי של שמונה מטוסים, צפוי להגיע המטוס השני במשלוח לישראל כבר בחודש דצמבר הקרוב, כאשר עד לקיץ 2014 יצטרפו לשורות אל על עוד 4 מטוסי בואינג חדשים. היתר יגיעו במהלך שנת 2015 ואילך.
לצד המטוס החדיש וכחלק ממקצה השיפורים שהוצגו באירוע השיקה החברה גם מערכת בידור חדשנית בשיתוף לופטהנזה במטוס החדש, מושבים דקים, חלל איחסון רחב יותר לכבודת הנוסעים וכלה במוצרי קפה ויין שיוגשו לנוסעים פרי יצירתן של חברות בכירות בשוק הגסטרונומיה לצד הארוחות עליהן אמון השף שגב משה.
בסך הכול כולל המטוס החדש 172 מושבים מתוכן 156 במחלקת התיירים ו-16 נוספים במחלקת העסקים. המטוס החדש אגב יערוך את טיסת הבכורה שלו מחר לפאריס, כאשר עם נחיתתו יקבל את פניו שגריר ישראל במדינה.
למען הלקוחות: אל על תשיק טיסות לואו קוסט באביב 2014
אולם הבשורה המשמעותית שיצאה מהאירוע כלל לא עסקה במטוס החדש, אלא בהצהרתו של מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי כי החל מהאביב הקרוב תשיק החברה טיסות לואו קוסט (מוזלות) ללקוחותיה למספר יעדים שטרם נחשפו. "אנחנו מתכוננים לשמיים הפתוחים שתחל ב-2014 במלוא המרץ. כשיהיה מה להודיע בנושא נודיע. נהיה קשובים לצרכי השוק ולתחרות".
שקדי התייחס בנוסף במעמד האירוע גם להודעת קרן פימי בדבר החלטתה שלא להיכנס כמשקיעה בחברה והבהיר כי חרף אכזבתו מהבשורה, ממשיכה אל על לבחון ולנהל משא ומתן עם מספר משקיעים פוטנציאליים. "מאוד רציתי לראות את קרן פימי באל על, אבל בשורה התחתונה הנושא נפל בגלל הסכמי עבודה פנימיים בתוך שלא הבשילו ומנעו את כניסתה. עם כל האכזבה, אני יכול לגלות שיש התעניינות של מספר קבוצות רציניות. אני מבטיח לכולם כי אל על תמשיך לשמור על מקומה בשוק התעופה הישראלי והעולמי כאחד".
במקביל לצי החדש נפרדה כידוע אל על מצי מטוסי 757 וצי מטוסי 767-200 ששירתו את החברה בעשורים האחרונים. גורמים המקורבים לחברה סיפרו במקביל ל-"פספורטניוז" כי נבחנות מספר אפשרויות נוספות להצטיידות במטוסים רחבי גוף חדשים כבר בעתיד הקרוב.
מבט פנימי על המטוס. צילום: סיון פרג'