אא

"למען חברות הלואו קוסט": מיסי נמל מופחתים בטרמינל 1

למרות שההבדל היחיד בין הטרמינלים מקורו באוטובוס המסיע לדיוטי פרי, יעלה משרד התחבורה החל מינואר 2014 מיסי הנמל לטיסות יוצאות מטרמינל 3 26.82 דולר לעומת 12.36 בלבד בטרמינל 1

| |

אפליה מתקנת? במשרד התחבורה עושים מאמצים גדולים על מנת להצדיק את רפורמת השמים הפתוחים ועומדים בפני צעד משמעותי בעל השלכות מרחיקות לכת על ענף התעופה הישראלי. המאורע: הגדלת ההפרש במיסי הנמל בין טרמינל 1 ו-3 הנגבות עבור טיסות יוצאות.

על פי מיסי הנמל שקובע משרד התחבורה קיים עידוד משמעותי לטובת חברות לואו קוסט ובמקביל כנגד חברות התעופה הסדירות. 

החל מהראשון לינואר 2014 יעלו מיסי הנמל לטיסות יוצאות מטרמינל 3 בנתב"ג ויעמדו על מחיר של 26.82 דולרים המהווים עלייה של 2.5 דולרים לעומת המחיר הנהוג כיום בשוק התעופה הישראלי.

אולם בשעה שתעריף הטיסות לטרמינל 3 עולה, מעודד במקביל משרד התחבורה טיסות דרך טרמינל 1 המפעיל זה מכבר טיסות לואו קוסט למגוון יעדים באירופה באמצעות הפחתת מיסי הנמל לסכום של 12.36 דולרים. המשמעות: הפרש ענק במיסי הנמל בין הטרמינלים לטובת טיסה לחו"ל.

למעשה ההבדל היחיד בין הטרמינלים מקורו אך ורק בדרכי הגישה למתחם הדיוטי פרי (בטרמינל 3 המעבר הינו ישיר ורגלי אל המתחם בעוד בטרמינל 1 אוטובוס מעביר את הנוסעים לדיוטי פרי).

הדבר עשוי לשחק תפקיד לא קטן בקרב החברות השונות. סביר להניח כי חברות הלואו קוסט ישמחו לאור ההחלטה של קברניטי המשרד שאמור לענות על בקשותיה של חברת התעופה האירית ריינאייר שעשוייה מצידה להכריז בקרוב על הפעלת טיסות לישראל. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: