אא

התרסקות המטוס ברוסיה: פרטים חדשים נחשפים

יממה לאחר האירוע הקשה בו נהרגו 50 בני אדם בהתרסקות מטוס הבואינג 737 של חברת "טאטארסטאן" בנמל התעופה של קאזאן עולים פרטים חדשים אודות האסון. צפו בתמונות

| |

היום שאחרי האסון. ברוסיה עדיין מתקשים לעכל את אירוע התרסקות המטוס המחריד שהתרחש אתמול (ראשון) בשעות אחר הצהריים בנמל התעופה שבעיר קאזאן השייכת למחוז טטראסטאן בעל הרוב המוסלמי.

על פניו מדובר היה בעוד טיסת פנים שגרתית של חברת התעופה המקומית הקרוייה על שם המחוז "טטראסטאן" בין נמל התעופה דומדדובו שבמוסקבה לעבר קאזאן המרוחקת כ-800 קילומטרים, ממזרח, אולם החל משלבי הנחיתה הבחינו על פי הערכות צוות הטיסה בבעיה במהלך הנחיתה הראשונה.

לאחר דקות מורטות עצבים אלו החליטו לנסות ולנחות בשנית בנמל התעופה של קאזאן, אך במקביל איבדו גובה תוך שניות והתרסקו על גבי המסלול בתוספת לפיצוץ עז שמקורו בפגיעה של מיכל הדלק בקרקע.

סוכנויות הידיעות ברוסיה מדווחות כי בין 50 ההרוגים באירוע (מתוכם 44 נוסעים ו-6 אנשי צוות) נמנה גם בנו של מושל המחוז וראש שירותי המודעין, ידיעה שהוסיפה לכאב הלאומי הרוסי. ברחבי המדינה התקשו לעכל את האסון הכבד, כאשר הלוויות הנספים תיערכנה החל מהיום.

במקביל נחשפים הבוקר פרטים על רמת הבטיחות של חברת התעופה הרוסית "טטראסטאן", לה היסטוריה מפחידה של התרסקויות. באפריל 2012 נהרגו 31 בני אדם בהתרסקות מטוס החברה מיד לאחר ההמראה מסיביר, בספטמבר 2011 נספתה קבוצת הוקי שלמה שהשתמשה בשירותיה של החברה כשמטוסה התרסק מספר דקות לאחר ההמראה בסמוך לעיר יארוסלבל.

על פי דירוג יאט"א נחשבת החברה לאחת הגרועות והבלתי בטיחותיות בענף התעופה עם ממוצע התרסקויוות ואירועי בטיחות שגבוה פי שלוש מהממוצע העולמי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: