אא

פרסום ראשון: בקרוב חברות התעופה הישראליות יוכלו לחדש את הטיסות לטורקיה

רת"א בישר הבוקר לחברות התעופה הישראליות כי ישראל וטורקיה חתמו על מסמך, הפותח את הדרך לחידוש הטיסות. החידוש יהיה לאחר הקמת התשתית הבטחונית לכך

| |

רשות התעופה האזרחית הודיעה הבוקר (רביעי) לחברות התעופה הישראליות כי בקרוב הן תוכלנה לחדש את הטיסות לטורקיה, לאחר חמש שנים שבהן לא יכלו לטוס ליעד בשל סוגיות ביטחוניות.

בהודעה, שיצאה הבוקר מרת"א לגורמי התעופה השונים, נאמר בין השאר כי: "מנהלי רתא ישראל וטורקיה חתמו על מסמך הפותח את הדרך לחידוש טיסות ישראליות לטורקיה, זאת על ידי מציאת פתרונות לסוגיית הביטחון".

ראש מנהלת התעופה האזרחית, גיורא רום, שנמצא באיסטנבול ומנהל את השיחות עם הצד הטורקי, מסר כי חברות התעופה הישראליות יוכלו לטוס לטורקיה כבר בקיץ 2014, לאחר הקמת התשתית הבטחונית. בכוונת רשות התעופה האזרחית לאפשר לכל החברות הישראליות לבצע טיסות לטורקיה.

שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי מדובר בבשורה חשובה עבור חברות התעופה הישראליות, שעד כה נמנע מהן לנחות בשדות התעופה בטורקיה בשל בעיות ביטחון ועתה יוכלו להתחרות בתנאים שווים עם חברות התעופה הטורקיות.

השר הוסיף עוד כי החתימה על מסמך חידוש הטיסות התאפשר לאחר שהשלטונות הטורקים נענו לדרישות הביטחון הישראליות ולאחר שישראל קיבלה תשובות מספקות ופתרונות לכל הסוגיות הביטחוניות שהועלו על ידה במהלך השיחות.

גם בחברת ארקיע התייחסו בשביעות רצון לאפשרות חידוש הטיסות לטורקיה אליהם התייחס המנכ"ל, גדי טפר שאמר: "אנו מודים לגיורא רום ולצוות רת"א על המאמץ המושקע בשיחות עם שלטונות התעופה בטורקיה ומקווים שכבר בעונה הקרובה יתאפשר לארקיע להפעיל טיסות לטורקיה ללא מגבלת שעות פעילות". 

יש לציין כי, חברות התעופה הטורקיות מבצעות כיום יותר מ-60 טיסות שבועיות לישראל והטיסו השנה למעלה ממיליון נוסעים בין המדינות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: