אא

חודש לאחר האסון באפריקה: פרטים חדשים אודות התרסקות המטוס

מתחקיר "הקופסה השחורה" של מטוס האמברייר של חברת התעופה הלאומית במוזמביק שהתרסק בחודש שעבר וגבה את חייהם של 33 נוסעים ואנשי צוות, עולה כי מדובר בפעולה יזומה של הטייס שהתרסק בכוונה. טרם ברורים מניעיו למעשה

| |

כמעט חודש חלף מאז רעשה יבשת אפריקה בכלל וענף התעופה העולמי בפרט עת התרסקותו של מטוס האמברייר 190 של חברת התעופה הלאומית במוזמביק ("מוזמביק איירליינס) באזור חורשת טבע אותו חולקות נמיביה ובווצואנה.

בשבועות האחרונים מתנהלת חקירה אינטנסיבית של רשות התעופה המקומית במדינה במטרה לבחון את הסיבה להתרסקות המטוס אשר גבתה את חייהם של 33 נוסעים ואנשי צוות.

בהמשך לכך ועל פי תחקיר "הקופסה השחורה" שנמצאה באזור ההתרסקות, עולה כי הקברניט, הרמיניטו לוס סנטוס פרננדס, פעל מתוך כוונה יזומה להתרסק אל הקרקע, זאת לאחר שכיוון את "הטייס האוטומטי" לכיוון האדמה, כיבה את המנועים ונעל את התא תוך התעלמות גורפת מזעקותיו של טייס המשנה אשר הלם בדלת התא לאורך דקות ארוכות עד להתרסקותו הטראגית של המטוס.

טרם ברורים מניעיו של הקברניט למעשה, אולם לטענת ראש המכון לתעופה אזרחית במוזמביק, ג'ואל אברו, אין ספק כי מדובר בפעולה מכוונת שנעשתה מבעוד מועד.

יש לציין כי מוזמביק איירליינס הושעתה ב-2011 מכל פעילות במרחב האווירי באירופה בצוותא עם חברות תעופה נוספות. חקירת ההתרסקות על כל פנים, נמשכת. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: