מי הוא דוד מימון? קווים לדמותו של המנכ"ל העתידי של אל על
גדל באופקים, היה מפקד הבקו"ם, כאשר הגיע לאל על לא חשב שיחזיק מעמד הרבה זמן. מצד אחד נחשב למי שמאציל סמכויות, אך מנגד חשדן , עובד סביב השעון, וכעת הגיע לטיסה של חייו, כאשר מקבל את הובלת חברת התעופה, הנמצאת בפרשת דרכים. ההצלחה תהיה הסכם עם העובדים
||
כאשר דוד מימון הגיע לחברת אל על לפני כתשע שנים הוא לא חשב שיישאר בה כל כך הרבה שנים ויצליח להטביע את חותמו. מימון, שהגיע לאל על לתפקיד סמנכ"ל השירות לאחר היכרות עם המנכ"ל הקודם, חיים רומנו, שהביא אותו לאל על, לא נראה באותם ימים הדמות שבבוא היום תשב על כיסא המנכ"ל. כ-14 שנים לאחר שפרש מצה"ל, מקבל מימון את תפקיד חייו. באל על מספרים שמימון נראה באותם ימים מלא יותר, עם זקן ולא היה בין מטיבי הלבוש . אך מימון ידע להתאים את עצמו לחברה ,שיפר את החזות , הוריד את הזקן ,שינה את סגנון הלבוש והחל לזכות במחמאות. עם עבודה קשה סביב השעון ללא פשרות, פילס את דרכו לצמרת החברה. לאחר כמעט שש שנים בחברה, הגיע עד לתפקיד מספר שתיים בחברה, כאשר מונה לתפקיד סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים. מימון החליף בתפקיד את אלי כהן, כאשר באל על מספרים על מתיחות בין כהן למימון , לבסוף מימון זכה לאמונם של אנשי החברה, שתמכו בו. מימון, 53, גדל באופקים, להורים שעלו מטוניס, ויש לו 4 אחים. מימון למד בישיבה תיכונית ואת רוב שנותיו הוא עשה בצה"ל, שם שירת כ-22.5 שנה. מצה"ל הוא פרש בגיל ארבעים וחודש. הוא ביקש אז בקשה חריגה להשתחרר, לאחר שהגיע להחלטה שהוא את הפרק הצבאי שלו סיים. בצה"ל הוא עשה שורה של תפקידי שדה, גדוד, חטיבה, תפקידי מטה, תכנון וכוח אדם של צה"ל. בין השאר מימון שימש ראש מחלקת כח אדם של חיל המודיעין וסיים בצה"ל כמפקד הבקו"ם, תפקיד שיוצר הרבה קשרים. הוא עזב את צה"ל בדרגת אלוף משנה, כאשר היה יכול להתקדם. כאשר השתחרר מצה"ל הלך מימון לגרעין ההקמה של האינטרנט וטלפוניה בכבלים, וכיהן כסמנכ"ל תפעול בחברת תבל טלקום. אך אחרי שנה וחצי, בגלל בעלויות צולבות, לא ניתן אז רישיון ומימון נאלץ להמשיך האלה. משם המשיך מימון דווקא לעסקים פרטיים. הוא ניהל כסף בהשקעות פרטיות של שני יהודים מחו"ל, ובין היתר, חילץ את המשקיע מהשקעה בסאבווי. משם מימון קיבל פנייה מהאלוף איציק איתן, ובדצמבר 2003 מונה למנכ"ל האגודה למען החייל, שם היה במשך שנה וחצי, לפני שהחל את הקריירה באל על. מימון התגורר שנים רבות בראש העין עד שנפרד לאחרונה מאשתו, ועבר להתגורר בת"א. יש לו שלושה ילדים בני 18, 22, 26. באל על יודעים לספר על מנהל שמצד אחד מאציל סמכויות ומאד בוטח במי שקרוב אליו, אך מנגד גם חשדן . אחד המבחנים החשובים של מימון הוא להגיע להסכם עבודה קיבוצי חדש עם ועד העובדים. על הסכם כזה, אם יהיה או לא, למעשה תמדד ההצלחה שלו. הסכם כזה יוכל להוביל את הקבוצה לצירוף של שותף משקיע, שהחברה כל כך משוועת לו. מימון נחשב למי שיודע להגיע ללבם של האנשים, ובאל על יעקבו כעת האם בתור הבוס הוא יידע להגיע אל העובדים. מנגד מימון גם יודע לעמוד על שלו, ולא יהסס להתעמת עם מי שיעמוד בדרכו . שקדי, שהגיע מכס מפקד חיל האוויר, לא הצליח לפתור את הבעיה עם העובדים, וכשל בפרמטר זה. השאלה האם מימון כן יצליח להביא את העובדים להבנה שאם לא יגיעו להסכמות יש סכנה לעתידה של החברה ? כפי שכבר ציינו בעבר, קבוצת סבן שבדקה את אל על, התנתה את כניסתה לחברה בהגעה להסכם עבודה עם העובדים. באל על אמנם הקימו ועדת איתור לבחירת המנכ"ל במקום שקדי, אך מהרגע הראשון היה ברור כי מימון יהיה לבסוף הבחירה של ההנהלה למנכ"ל. אל על נמצאת בתקופה רגישה, למנהל מבחוץ היה לוקח לפחות שנה רק עד שהיה לומד את החברה. מימון מכיר את המערכת מבפנים, עשה את התפקידים הבכירים, אמנם חסרה לו ההתעסקות עם כספים, כאשר לפעמים אלו החלטות חשובות ביותר, אך ההתעסקות עם תקציבים ענקיים באגודה למען החייל, וניהול כספים בעבר צריכים לתת לו את הפן שחסר לו. בשנים האחרונת העדיפו באל על להביא מנכ"לים עם ניסיון מבחוץ. כך לפני שקדי, היה זה חיים רומנו, לפניו עמוס שפירא, לפניהם דוד חרמש, ויואל פלדשו לפני 18 שנה, שגם הגיע מחוץ לאל על לכס המנכ"ל. אחרי חי שנים נותנים באל על את מבטחם במי שנמצא בחברה כבר 9 שנים. באל על המתינו עם מינוי של המנכ"ל, בין היתר כי רצו לראות מה יעלה בגורל המו"מ שהחברה מנהלת עם מספר משקיעים, חשבו שאולי יגיעו להסכם ואז המשקיעים ירצו למנות מנכ"ל מטעמם. מן הסתם , אם אכן אל על תצליח בתקופה הקרובה להכניס משקיע, אז גם התקופה של מימון כמנכ"ל עשויה לא להיות ארוכה. מימון היה זה שהוביל באל על את המיזם של UP, טיסות הלואו קוסט של החברה, שעדיין לא ברור מידת ההצלחה שלהם, כאשר גם על כך הוא יבחן, כאשר כל ענף התעופה עוקב אחר המיזם החדש מימון גם הוביל את אל על לדחוף את הכניסה לשיווק הישיר בצורה אגרסיבית, וכעת הוא יצטרך לנווט בין השיווק הישיר לעולם סוכני הנסיעות, שאל על עדיין צריכה אותם. בעבר, בראיון שערכתי עם מימון, כאשר שאלתי אותו על עולם התעופה הוא סיפר: "אמרו לי, כשאתה תגיע לחברת תעופה, יש חיידק בך יהיה לך קשה מאד לעזוב את זה. אני ידוע עוד מהתפקידים שלי בצבא, שאני עושה קדנציות קצרות וממשיך האלה, ובאל על כשאני מסתכל לאחור, אני לא מאמין שאני שש שנים פה. זה נראה לי ים של זמן. אבל יש משהו בחברת תעופה שמרתק, מאתגר, מושך אותך. זה מה שמנהל צריך", אמר מימון וספק אם חלם שיסגור בסוף כל כך הרבה שנים באל על. לשאלה האם יש מקום לשלוש חברות תעופה ישראליות אמר מימון כי: "המתחרים הגדולים של אל על, עם כל הכבוד, ויש לי כבוד לארקיע וישראייר, המתחרים הגדולים שלנו על הקו הטרנס אטלנטי הם קונטיננטל ודלתא, ובאירופה המתחרים הגדולים הם בריטיש ולופטהנזה". על השמים הפתוחים אמר אז המנכ"ל החדש של אל על: "אני לא חושב שיש הרבה מדינות בעולם, שכמות המושבים כמעט הוכפלה בחמש שנים. בסופו של דבר ייצאו מהשוק חברות, כך שאני לא חושב שכל החברות, שטסות כיום לקייב, יישארו". בטח מימון, שקורא כעת את מה שחשב, מחייך לעצמו, כמה השוק בו התהפך. על הפילוסופיה שלו מבחינת מכירות אמר מימון כי: "אני חושב שאנחנו צריכים להיות בכל מקום, בו אנחנו יכולים וצריכים למכור. אני מאמין בעבודת רגליים. נציג טוב, שיש לנו באחת ממדינות אירופה או ארה"ב יצליח רק אם יכתת את רגליו מסוכן לסוכן ומחברה לחברה. זו הדרך היחידה להגדיל מכירות ולהגיע לטרגטים שנקבעים".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}