אא

עם הפנים קדימה: שנה נהדרת לענף התעופה הבינלאומי

דו"ח יאט"א העולמי חושף כי ביקוש הנוסעים לטיסות ברחבי העולם צבר תאוצה במהלך 2013 בזכות עלייה של כ-5 אחוזים לעומת השנה המקבילה אשתקד. תפוסת המושבים נסקה גם היא בשיעור זהה. מנכ"ל הארגון, טוני טיילר: "הצלחנו להשיג גידול בכמות הנוסעים חרף מציאות כלכלית לא פשוטה"

שנה נהדרת לענף התעופה הבינאלומי, כך עולה מדו"ח ארגון התעופה הבינלאומי (יאט"א) המסכם את 2013 והתפרסם בשעות האחרונות בכלי תקשורת זרים ברחבי העולם.

על פי הנתונים הבוחנים מגוון רחב של אספקטים תעופתיים בשוק העולמי עולה כי הביקוש לטיסות מצד לקוחות ברחבי הגלובוס עלה בשנה החולפת בלמעלה ב-5.2%. כן נרשמה עלייה בשיעור כמעט זהה בהתייחס לתפוסות המושבים (4.9%+) לצד עליה של עשרות אחוזים ברווחים התפעוליים של חברות התעופה השונות.

בהיבט האזורי נרשמה דווקא האטה בעלייה ב-2013 בשוק התעופה האירופי אשר הסתכמה על 3.8% בלבד לעומת 5.3% בשנה שקדמה לה. מאידך המזרח התיכון הכולל בתוכו גם את השוק הישראלי רשם ב-2013 שיא כל הזמנים עם עלייה של 12.1% בכמות הנוסעים לעומת 2012, אולם עיקר התכונה באזור מקורה בעיקר בענף התעופה המשגשג באזור מדינות המפרץ הפרסי.

"במהלך שנת 2013 היינו עדים לגידול בריא ומתמשך בכמות הנוסעים ואספקטים תעופתיים נוספים חרף מציאות וסביבה כלכלית לא פשוטה", סיפר בשביעות רצון מנכ"ל ארגון יאט"א העולמית, טוני טיילר. "אין לי ספק כי הנתונים המעודדים ישפיעו גם על השנה הקרובה. מבחינתנו בארגון, נתוני השנה החולפת מעידים על התפקיד החשוב והמרכזי של שוק התעופה העולמי בחיינו. בנוסף לאור העלייה ברווחים התפעוליים של חברות התעופה השונות ניתן לזהות מגמת התייעלות וצבירת שיאי רווחים עבורן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: