אא

מהדקות את הקשר: הסכם תעופה חדש בין רוסיה וישראל

על פי ההסכם שנחתם בסוף השבוע בין רש"ת לרשויות התעופה ברוסיה נקבע כי מספר הטיסות השבועיות בקו תל אביב ומוסקבה יעלה ל-36 טיסות לעומת 21 לכל צד כיום. הקו לסנט פטרסבורג יפעל בקונספט המסדיר אפשרות לטיסות ללא הגבלה. יישום ההסכם כפוף להסדרת סוגיות אבטחה

| |

בשורה חשובה לענף התעופה הישראלי. רשויות התעופה האזרחיות של ישראל ורוסיה חתמו בסוף השבוע על פרוטוקול בראשי תיבות המעדכן את הסכם התעופה בין שתי המדינות. ההסכם נחתם במשרדי רשות התעופה האזרחית במעמד מנהל אגף קשרי התעופה הבינלאומיים ברת"א, ישי דון ומקבילו הרוסי, סרגיי ססקוטוב.

על פי הפרוטוקול החדש תתאפשרנה הפעלה של שירות טיסות סדירות למספר בלתי מוגבל של חברות תעופה מישראל ורוסיה בין כל נמל תעופה ברוסיה לבין נתב"ג ונמל התעופה בעובדה. יש לציין כי יישומו של הפרוטוקול מותנה ביישום הסדרי אבטחה הולמים בנמלי תעופה ברוסיה לטיסות של חברות ישראליות.

בנוסף חתמו שתי הרשויות על מזכר הבנות המאפשר לחברות התעופה מכל צד להפעיל עד 36 תדירויות שבועיות של טיסות נוסעים סדירות בקו תל אביב ומוסקבה לעומת מכסה נוכחית של 21 תדירוית שבועיות בכל צד. בכל יתר הקווים בין המדינות וביניהם זה מתל אביב לסנט פטרסבורג, תוכלנה להפעיל חברות תעופה מישראל ורוסיה להפעיל שירות טיסות נוסעים ללא הגבלה של תדירויות.

כמו כן סוכם אף על הרחבת האפשרויות להפעלת טיסות של חברות תעופה ישראליות במרחב האווירי של רוסיה. בהקשר זה יש לציין כי השימוש במרחב התעופה הרוסי חיוני לטיסות בין ישראל למדינות המזרח הרחוק הכוללות בין היתר את סין, יפן ודרום קוריאה.

מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום ציין כי ההסכמים החדשים בין ישראל לרוסיה מהווים נדבך נוסף וחשוב ביישום מדיניות הליברליזציה של הסכמי התעופה. להערכתו, יישום ההסכמים הללו ייעשו בכפוף להסדרת סוגיית האבטחה בנמלי התעופה ברוסיה. ההשלכות לטעמו יתבטאו הלכה למעשה בגידול משמעותי בתנועת הנוסעים בטיסות הישירות בין ישראל לרוסיה שהיקפה השנתי הסתכם במהלך שנת 2013 בכ-900 אלף נוסעים הכוללים מרכיב גדול יחסית של תיירות נכנסת מרוסיה לישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: