אא

ביהמ"ש המחוזי דחה את תביעת התאחדות סוכני הנסיעות כנגד בריטיש

ביהמ"ש המחוזי מרכז נתן פס"ד משלים בתביעת סוכני הנסיעות נגד בריטיש איירוויס , בפסק הדין דחה בית המשפט את תביעת הסוכנים כנגד ביטול ההסכם אך עם זאת קיבל את עמדתם הבסיסית, לפיה תבטל את העמלה ובמקביל תדבוק בהסכם יאט"א

| |
היום (חמישי) ניתן בבית המשפט המחוזי מרכז פסק דין משלים בתביעת התאחדות סוכני הנסיעות ו-117 סוכני נסיעות בישראל כנגד חברת התעופה בריטיש איירוויס.

מדובר בדיון משלים, שנעשה בהוראת בית המשפט העליון, לאור התוצאה שעליה קבלו סוכני הנסיעות לפיה בריטיש העמידה את עמלת הסוכן על "0" אך הוסיפה לנהל את יחסיה עם הסוכנים באמצעות הסכם יאט"א.

הסוכנים טענו בתביעתם כי הדבר אינו אפשרי וכי כל עוד בריטיש דבקה בהסכם יאט"א עליה לשלם עמלת סוכן. בריטיש הודיעה לסוכנים שתבעו אותה על ביטול ההסכם עימם והסוכנים טענו כי הביטול אינו תופס ואינו חוקי.
 
בפסק הדין דחה בית המשפט את תביעת הסוכנים כנגד ביטול ההסכם אך עם זאת קיבל את עמדתם הבסיסית, לפיה בריטיש אינה רשאית לנקוט מדיניות של "גם וגם", כלומר גם לבטל את העמלה וגם לדבוק בהסכם יאט"א.
 
במסגרת פסק דינו של בית המשפט המחוזי במחוז מרכז מהיום (20/2/2014), הבהיר בית המשפט, כי חברת בריטיש אינה יכולה להיוותר קשורה עם סוכני הנסיעות בהסכם יאט"א אך לא לשלם לסוכן הנסיעות תגמול בגין שירותיו כלפיה.

בית המשפט הוסיף וקבע כי אמנם בריטיש רשאית להכין תוספת להסכם יאט"א, אשר תחול בינה לבין סוכן הנסיעות, אך אין בתוספת זו להביא לביטול התגמול לסוכן (עמלה 0), אלא לכלול אך ורק הוראות בדבר סוג התגמול ושיעורו.

בפסק הדין נכתב כי "בריטיש אינה יכולה לאחוז בחבל בשתי קצותיו (כשם שנהגו שלוש החברות בעניין לופטהנזה) ולבטל את עמלת הסוכן תוך המשך קיום יחסי הסוכנות",  וכי: "בריטיש לא יכולה היתה להביא להפחתת העמלה ל-0 ולהמשיך לקיים את היחסים החוזיים בין הצדדים, כפי כוונתה המקורית"   
 
בית המשפט הוסיף וקבע כי אמנם "חברת התעופה אינה יכולה לשנות את ההסכם בעניינים מהותיים", אך היא רשאית "לסיימו בינה לבין מי מן הסוכנים", דבר אשר לדבריו של בית המשפט בריטיש אכן עשתה. משכך, קבע בית המשפט כי הודעת בריטיש על ביטול הסכמיה עם סוכני הנסיעות נעשתה כדין.
 
בתגובה לפסק הדין מסר יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, כי "הבהרת בית המשפט את המותר ואסור במסגרת מערך היאט"א הינה חשובה ביותר, שכן בריטיש נהגה בניגוד לפסק הדין. פסק הדין מבהיר כי על חברות התעופה לקיים את התחייבותן החוזיות כלפי סוכנויות הנסיעות, וכי כל חברת תעופה שמבקשת להישאר במסגרת המערך החוזי של יאט"א מחוייבת בתשלום לסוכן הנסיעות בעבור עבודתו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: